Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος*
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- Αρχική σελίδα
- Ταινίες
- Ντοκιμαντέρ
- Καλλιτεχνικά / Εκπαιδευτικά
- Οικολογία
- Φωτογραφία
- Δικαιώματα των Ζώων
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Η ελληνική ως ξένη γλώσσα
- Δραματοθεραπεία
- Online Περιοδικά
- Διαδικτυακές διαλέξεις
- Εκπαιδευτικά Project
- Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
- Μουσεία / Γκαλερί
- Street Art
- Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
- Visual Research
- Απόψεις
- Κριτικοί Εκπαιδευτικοί Αναστοχασμοί
- BLOG 2
28 Νοεμβρίου 2011
Η Συλλογική Μνήμη ως Πολιτική Διεκδίκησης του Χώρου:Το παράδειγμα του graffiti
Η Συλλογική Μνήμη ως Πολιτική Διεκδίκησης του Χώρου:
Το παράδειγμα του graffiti
Αντικείμενο της παρούσας ανάλυσης αποτελεί η σχέση συλλογικής μνήμης με την «εξουσιοδοτημένη» ιστορία και το «αέναο παρόν» του μύθου της διαφήμισης. Πιο συγκεκριμένα, ερευνάται πως τα σημάδια του graffiti, κατόπιν της αναγνώρισης τους από άλλους συμμετέχοντες καθίστανται δοχεία συλλογικής μνήμης σε αντίθεση με τα «εξουσιοδοτημένα» μηνύματα (επίσημη τέχνη, διαφημιστικά κοκ.) που επιδιώκουν με κάθε τρόπο την αποψίλωση οποιουδήποτε μνημονικού ίχνους έχει σχέση με την πραγματική ζωή. Αναδεικνύοντας τις συλλογικές απωθήσεις, σκοπός είναι να ανιχνευθεί η ενυπάρχουσα δύναμη των σχεδίων αυτών όχι απλά να τονίζουν τα ίχνη του παρελθόντος αλλά να τα επινοούν, όχι ως τετελεσμένη πραγματικότητα, αλλά ως πεδίο δυνατοτήτων. Η ιδιότυπη αυτή (κωδικοποιημένη) γραφή σε συνάρτηση με τον τελεστικό χαρακτήρα της συλλογικής μνήμης είναι η μέθοδος με την οποία προσεγγίζεται το θέμα.
(λέξεις κλειδιά- αισθητική, διαφήμιση, ιστορία, συλλογική μνήμη, υποκουλτούρα, graffiti)
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΕΔΩ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου