Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος*
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- Αρχική σελίδα
- Ταινίες
- Ντοκιμαντέρ
- Καλλιτεχνικά / Εκπαιδευτικά
- Οικολογία
- Φωτογραφία
- Δικαιώματα των Ζώων
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Η ελληνική ως ξένη γλώσσα
- Δραματοθεραπεία
- Online Περιοδικά
- Διαδικτυακές διαλέξεις
- Εκπαιδευτικά Project
- Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
- Μουσεία / Γκαλερί
- Street Art
- Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
- Visual Research
- Απόψεις
- Κριτικοί Εκπαιδευτικοί Αναστοχασμοί
- BLOG 2
30 Νοεμβρίου 2011
ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ
Ενδεικτικά έργα γυναικών το 19ο αιώνα που επιβεβαιώνουν σχέση με το κίνημα του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού:
Ραλλού Σούτζου, Παραίνεσις μητρός προς θυγατέρα (Βενετία, 1819) (κατά το πρότυπο του Avis d’ une mere a sa fille της Marquise De Lambert, 1734).
Αικατερίνη Σούτσου, Διάλογοι Φωκίωνος (Ιάσιον, 1819) (κατά το πρότυπο του Eritretiens de Phocion sur le rapport de la morale avec la polotique του Gabriel Bonnot de Mably, 1765).
Αικατερίνη Ράστη, Χαρτοπαίγνιον γεωγραφικόν (Βιέννη, 1816) (κατά το πρότυπο Victor Joseph Étienne de Jouy, Jeu de cartes historiques).
Ρ. Δ. Σαμουρκάση, Έραστος (Ιάσιον, 1819) (κατά το πρότυπο Solomon Gessner, Erastus).
Μυρτώ Σακελλαρίου, Πατρική αγάπη (Βιέννη, 1818); Της ιδίας, Η πανούργα χήρα (Βιέννη, 1818); Της ιδίας Πάμελα Ύπανδρος (κατά το πρότυπο του Carlo Goldoni L’ amor Paterno, Vedova Scalta, Pamela Maritata).
Ευανθία Καΐρη, Συμβουλαί προς τη θυγατέρα μου (Κυδωνίες, 1820) (κατά το πρότυπο Conseils a ma fille του Jean-Nicolas Bouilly, 1811), της ιδίας, Νικήρατος. Δράμα εις τρεις πράξεις (Ναύπλιον, 1826).
Βλέπε Paschalis M. Kitromilides, "The Enlightenment and Womanhood: Cultural Change and the Politics of Exclusion," Journal of Modern Greek Studies vol. 1 no. 1 (1983): 39-61.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
2 σχόλια:
καλησπέρα και συγχαρητήρια για το blog σας...σχετικά με την περίπτωση Μουτζάν Μαρτινέγκου??
Σας ευχαριστώ πολύ, δυστυχώς δεν έχω χρόνο για αναζήτηση βιβλιογραφίας, μπορείτε να αναζητήσετε τη βιβλιογραφία που χρησιμοποιούν ιστορικοί της γυναικείας εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Δημοσίευση σχολίου