Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος*
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- Αρχική σελίδα
- Ταινίες
- Ντοκιμαντέρ
- Καλλιτεχνικά / Εκπαιδευτικά
- Οικολογία
- Φωτογραφία
- Δικαιώματα των Ζώων
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Η ελληνική ως ξένη γλώσσα
- Δραματοθεραπεία
- Online Περιοδικά
- Διαδικτυακές διαλέξεις
- Εκπαιδευτικά Project
- Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
- Μουσεία / Γκαλερί
- Street Art
- Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
- Visual Research
- Απόψεις
- Κριτικοί Εκπαιδευτικοί Αναστοχασμοί
- BLOG 2
17 Ιανουαρίου 2012
Thomas W. Laqueur: Human Rights Pedagogy and the Politics of Humanitarianism
'Rights' and to a lesser degree 'human rights' developed in a variety of explicitly political contexts; teaching the history of these ideas in theory and practice involves examining claims and counter-claims by, or on behalf of, rights bearing subjects or their opponents, in a political arena. 'Humanitarian' and 'humanitarianism' have on the other hand claimed to be above the fray, to stand for a posture toward humanity that is politically anodyne. This view has endured despite two centuries of criticism; it has risen from suspect status in the nineteenth century to inform the thinking of an important part of the human rights community broadly understood. I want to talk about how to negotiate in the classroom the tensions between a legalistic and manifestly political account of human rights on the one hand and the possibility of a-political care for human welfare as a moral ideal on the other.
http://sms.cam.ac.uk/media/1083297
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου