14 Φεβρουαρίου 2013

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 16η ενότητα ΣΤ' Δημοτικού (Μουσεία).


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ «ΓΛΩΣΣΑΣ»
                             
 Ενότητα 16η     « Μ ο υ σ ε ί α  »    

Όνομα: ………………………………………………      
Ημερομηνία: ……………………………………                              
Βαθμός:………



ΛΕΞΕΙΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ


μουσ...ο // ...θουσα // λεπτομέρ...ες // λ...γισμένο // απολλ...νιο // ασ...γκριτος // ...πέροχος // πρόσφ...γας // αρχ...ολογικό // ν...χτοφύλακας // πανσέλ...νος // ν...χελικά // λ...θαργος // ζευγαρ...τός // τρισευτ...χισμένος // σφιχτοτ...λιγμένος // επιφ...λάσσω // συν...δητοποιώ // επισ...μαίνω // ευαισθητοπ...ηση // β...ζαντινός // κ...κλαδικός // μιν...ικός // μυκ...ναϊκός // ανανε...μένος / άχρ...στος //...λικό // πρ...τότυπος // π...λη // εκπ...δευτικός // δραστ...ριότητα.   



Να μετατρέψετε την ενεργητική σύνταξη σε παθητική και το αντίστροφο :

α. Τα παιδιά ωφελούνται από τα προγράμματα του σχολείου.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
β. Οι δρόμοι πλύθηκαν από τη δυνατή βροχή.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
γ. Οι μαθητές οργάνωσαν την επίσκεψη.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
δ. Οι πολλές μετακινήσεις κούρασαν τους παίκτες.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



Γράψτε δίπλα από κάθε πρόταση (Ε) αν η σύνταξη είναι ενεργητική και (Π) αν η σύνταξη είναι παθητική :

·         Το Μουσείο του Ελληνικού Θεάτρου ιδρύθηκε το 1938 από τον Γ. Σιδέρη           ………
·         Οι επισκέπτες του Παιδικού Μουσείου ήταν από τη Σαλαμίνα                             ………
·         Η ζωντανή μουσική συνοδεύει το θεατρικό παιχνίδι                                            ………
·         Μια τρελή παρέα από οργανοπαίχτες ζωντανεύουν τα βράδια της Αθήνας           ………
·         Το Μουσείο της πόλης μας οργανώνουν έκθεση με τίτλο «Το σχολείο»                ………



2.  Να υπογραμμίσετε τα Υποκείμενα των παρακάτω προτάσεων :

o   Τα μουσεία προσφέρουν σπουδαίο εκπαιδευτικό έργο.
o   Ο Υπουργός Πολιτισμού έκανε τα εγκαίνια του Μουσικού Μουσείου.
o   Στο Μουσείο Αφής ο τυφλός επισκέπτης ψηλαφίζει την τέχνη.
o   Πάντα τα μουσεία επισκέπτονται άνθρωποι κάθε ηλικίας.



3.  Να υπογραμμίσετε τα Αντικείμενα και να κυκλώσετε τα Κατηγορούμενα στις παρακάτω προτάσεις :

  Η διευθύντρια του Μουσείου ήταν ικανοποιημένη.
  Το αγαλματίδιο αυτό ήταν αντίγραφο.
 Πολλοί τουρίστες επισκέπτονται την Αθήνα, γιατί λατρεύουν τον ελληνικό πολιτισμό.
  Δεν παρατήρησα την πινακίδα με τις χρονολογίες κατασκευής των αγαλμάτων.
  Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν τους τάφους των βασιλιάδων της Μακεδονίας.



4.  Να κυκλώσετε τα συνδετικά ρήματα :

  Ο καιρός σήμερα φαίνεται ηλιόλουστος.
  Βρήκα το τηλέφωνο σου και σε πήρα.
  Ο πατέρας του Ηλία εκλέχτηκε δήμαρχος.
  Ήταν όλα τα παιδιά του σχολείου χαρούμενα για την επίσκεψη τους στο μουσείο.
  Παρόλα τα χρόνια της, φαινόταν πολύ νέα.



5.  Να χαρακτηρίσετε συντακτικά τις μαυρισμένες λέξεις (ρήμα, αντικείμενο, υποκείμενο, κατηγορούμενο) :

α. Η ξενάγηση κράτησε 2 ώρες                                                              …………………………………
β. Οι συμμαθητές μου με ενθάρρυναν μετά το ατύχημα που είχα              …………………………………
γ. Ο ξεναγός στο μουσείο καλημέρισε τα παιδιά                                      …………………………………
δ. Ο Γεράσιμος φαινόταν άρρωστος                                                        …………………………………



6.  Να υπογραμμίσετε τα ρήματα και να σημειώσετε δίπλα αν είναι Μεταβατικό ή Αμετάβατο :

ü  Ο Στέλιος φώναξε την αδερφή του, για να της δώσει τα μαθήματα                                           ……………………
ü  Στο νοσοκομείο περιποιήθηκαν τα τραύματα του Αποστόλη                                                     ……………………
ü  Ο οδηγός της μοτοσικλέτας τραυματίστηκε σοβαρά                                                                  ……………………
ü  Ο διευθυντής ανακοίνωσε τα ονόματα των παιδιών που βραβεύτηκαν στο διαγωνισμό Έκθεσης ……………………
ü  Η πόρτα έκλεισε απότομα, επειδή φυσούσε πολύ                                        ………………………         ……………………



7.  Υπογραμμίστε τις αιτιολογικές προτάσεις :

α. Με ρώτησε με απορία, γιατί ήμουν τόσο σκεφτική.
β. Ο χρόνος μέσα στη τάξη κυλά γρήγορα, εάν σου αρέσουν αυτά που μαθαίνεις.
γ. Επειδή ήμουν κακοδιάθετος, δεν ήρθα στο πάρτυ γενεθλίων σου.
δ. Απολαύσαμε την εκδρομή μας, διότι και ο καιρός ήταν πολύ ευχάριστος.
ε. Στο Παιχνιδοπωλείο τα παιδιά ευχαριστήθηκαν, αφού η έκθεση είχε να κάνει με παιχνίδια.



8.  Συμπληρώστε τα κενά. Προσέξτε την ορθογραφία και τους τόνους :

Μια πολ… μεγάλ… έκθεση με π…νακες που εισήχθ…σαν από το εξωτερ…κό έλαβε χώρα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχν…ς, στ…ν Άνδρο. Οι π…νακες που παρουσιάστ…καν ήταν του Πικάσο και το θέμα τους είχε σχ…ση με τ…ν ελληνική παράδ…ση και κουλτούρα. Αυστηρά μ…τρα προστασίας είχαν ληφθ…, για να αποφ…γουν διάφορα ατ…χήματα, ζ…μιές και φθ…ρές. Η προσπάθ…α που καταβλ…θηκε από τους υπεύθ…νους ήταν σημαντ…κή. Η έκθεση υπερέβη τ…ς προσδ…κίες των επισκεπτ…ν κι άφ…σε πο…ές και καλές εντ…πώσεις. Μακάρι να μας ξαναδ…θεί η ευκ…ρία να επισκ…πτούμε και αυτό το υπέρ…χο ν…σί των Κ…κλάδων αλλά και το Μουσείο.



9. Να βάλετε τα ρήματα στον Αόριστο στο γ’ ενικό :

λαμβάνω -> ………………………                   εισάγομαι -> ……………………                 υπερβαίνω -> ………………………
               λαμβάνομαι -> ……………………                                     αναδεικνύομαι -> ……………………………



10Ο ξάδερφός σου είναι βοηθός στη διεύθυνση Λαϊκού Πολιτισμού. Ξέχασε τους τίτλους των προγραμμάτων που ετοίμασε. Μπορείτε να τον βοηθήσετε ; 

Α. Τίτλος : ……………………………………
Αίθουσα αγροτικής ζωής του μουσείου. Παρουσιάζεται η καλλιέργεια της ελιάς κάθε Νοέμβριο.

Β. Τίτλος : ……………………………………
Έθιμα της περιόδου της Σαρακοστής και κατασκευή της χάρτινης κούκλας με το όνομα «Σαρακοστή» κάθε Μάρτη και Απρίλιο.



11. Να μετατρέψεις την ενεργητική σύνταξη σε παθητική:

  • Ο δάσκαλος τιμώρησε αυστηρά τους μαθητές.
  • Ο επιστάτης κλείδωσε την πόρτα του μουσείου.
  • Θεώρησαν το Γιάννη υπεύθυνο για το ατύχημα.
  • Ο Φειδίας κατασκεύασε το άγαλμα της Αθηνάς.


12. Στις παρακάτω προτάσεις να μετατρέψεις την παθητική σύνταξη σε ενεργητική:

  • Ο θείος παρασύρθηκε από ένα αυτοκίνητο.
  • Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο από τους περαστικούς.
  • Το ακρωτήριο στολίζεται από το ναό του Ποσειδώνα.
  • Διάφορα εργαστήρια μέσα στα ανάκτορα είχαν δημιουργηθεί από τους Μινωίτες.
  • Τρελάθηκε από τη χαρά του.

13. Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσεις τα αντικείμενα:

  Ο Δημήτρης έβγαλε το πορτοφόλι του.
  Αποφάσισε να πάει στο χωριό.
  Το παιδί κατάλαβε ποιο ήταν το χρέος του.
  Φρόντιζε τους φτωχούς και ανήμπορους.
  Άκουσαν το δυνατό μπαμ και φοβήθηκαν.


14. Στις παρακάτω προτάσεις να υπογραμμίσεις τα κατηγορούμενα ή τις γενικές κατηγορηματικές:

  Ο Αριστείδης ήταν δίκαιος.
  Ο Αλέξανδρος ονομάστηκε μέγας.
  Οι αποσκευές είναι του Βασίλη.
  Τα χαμηλά τακούνια είναι της μόδας.
  Τα φαγητά φαίνονταν της ώρας.
  Ο Γιώργος θεωρείται από τους ειδικούς ο καλύτερος ποδοσφαιριστής.
  Οι ναυαγοί φαίνονταν ταλαιπωρημένοι.
  Αυτό το αυτοκίνητο είναι μεγάλης αξίας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top