Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος*
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- Αρχική σελίδα
- Ταινίες
- Ντοκιμαντέρ
- Καλλιτεχνικά / Εκπαιδευτικά
- Οικολογία
- Φωτογραφία
- Δικαιώματα των Ζώων
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Η ελληνική ως ξένη γλώσσα
- Δραματοθεραπεία
- Online Περιοδικά
- Διαδικτυακές διαλέξεις
- Εκπαιδευτικά Project
- Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
- Μουσεία / Γκαλερί
- Street Art
- Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
- Visual Research
- Απόψεις
- Κριτικοί Εκπαιδευτικοί Αναστοχασμοί
- BLOG 2
30 Οκτωβρίου 2012
Gustave Moreau - Η Ωραία Ελένη
Στη διάρκεια της καριέρας του ο Gustave Moreau (1826-1898) ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το πρόσωπο της Ελένης της Τροίας. Το έργο του "η Ελένη στα τείχη της Τροίας", αριστούργημα του συμβολισμού στη ζωγραφική, πωλείται το 1885 στο συλλέκτη Jules Beer , ενώ το 1913 εξαφανίζεται από την αγορά της τέχνης. Σήμερα είναι γνωστό από μια φωτογραφία.
29 Οκτωβρίου 2012
Επιστημονικό Διήμερο: Ιστοριογραφία της Ελληνικής Εκπαίδευσης: Επανεκτιμήσεις και προοπτικές, 2-3 Νοεμβρίου 2012, Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο
Αφιερώνεται στη μνήμη του Αλέξη Κ. Δημαρά
Αντικείμενο του επιστημονικού αυτού Διημέρου είναι η
χαρτογράφηση της πορείας της ιστοριογραφίας της ελληνικής
εκπαίδευσης, που, αν και έχει αναγνωρισιμότητα πεδίου ήδη από τον 19ο
αιώνα, παρουσιάζει ερευνητική ευρωστία με σχετικές επιστημονικές δημοσιεύσεις
από τη δεκαετία του 1970 και εξής. Η βιβλιογραφική παραγωγή στην
τεσσαρακονταετία αυτή ανασυγκρότησε σε σημαντικό βαθμό την ελληνική
εκπαιδευτική πραγματικότητα του παρελθόντος, διαμορφώνοντας παράλληλα τα
κυρίαρχα χαρακτηριστικά του επιστημονικού πεδίου της Ιστορίας της Εκπαίδευσης
μέσα από τις θεωρητικές παραδοχές και τα μεθοδολογικά παραδείγματα που
κυριάρχησαν, αλλά και τις θεματικές, τον ιστορικό χρόνο και χώρο που έλκυσαν
περισσότερο το ερευνητικό ενδιαφέρον.
Ερωτήματα και ζητήματα σχετικά με την ιστοριογραφική
τοπογραφία (συνολική και επιμέρους κατά περίοδο και θεματική) του επιστημονικού
πεδίου της ιστορίας της ελληνικής εκπαίδευσης, η κριτική διερεύνηση των σχέσεων
- ή της απουσίας των - με συγγενή επιστημονικά πεδία και τις θεωρητικές και
ερευνητικές κατευθύνσεις της διεθνούς ιστοριογραφίας οδήγησαν στον
προσδιορισμό του θέματος της επιστημονικής αυτής συνάντησης. Ως οργανωτική
ομάδα - και εκπροσωπώντας πανεπιστημιακά Τμήματα που θεραπεύουν τον
επιστημονικό αυτό κλάδο και ένα επιστημονικό σωματείο στο οποίο συμμετέχουν
μέλη από τον ευρύτερο επιστημονικό χώρο της Ιστορίας της Εκπαίδευσης -
θελήσαμε να εστιάσουμε, κατά τη φάση αυτή, στη συγκρότηση της ιστοριογραφικής
εικόνας του κλάδου και στην παρουσίαση της σημερινής έρευνας και διδασκαλίας
της Ιστορίας της Εκπαίδευσης στα επιμέρους ακαδημαϊκά ιδρύματα και ερευνητικά
κέντρα της χώρας μας. Παράλληλα, επιδίωξη της συνάντησης είναι η ενθάρρυνση του
διαλόγου μεταξύ των κοινοτήτων των ιστορικών της εκπαίδευσης, των ιστορικών και
των λοιπών κοινωνικών επιστημόνων, καθώς και του διαλόγου των επιστημονικών
γενεών.
24 Οκτωβρίου 2012
ΧΑΪΚΟΥ
Ζωγραφιά μανιταριών από τον Τσικούσο (1763-1830) και το χαϊκού "κάτι διασκεδαστικό" του Ρανγκιού (1798-1876)):Μετά την πυρά/σώθηκ' η θράκα/ένα κόκκινο φύλλο
Το χαϊκού (ιαπ.: 俳句, "αστείος στίχος") είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. Περιγράφει μια εικόνα της φύσης και δίνει στοιχεία για την εποχή του χρόνου μέσα από εποχιακές λέξεις (Κίγκο). Υπάρχουν επίσης ποιητές χαϊκού οι οποίοι ακολουθούν μια πιο ελεύθερη φόρμα. Ο ιδρυτής του σύγχρονου χαϊκού ως αυτόνομη μορφή ποίησης ήταν ο Μασαόκα Σίκι, ο οποίος επίσης διαμόρφωσε τον όρο χαϊκού (από τους παλιότερους χαϊκάι ή χόκκου). Ένα χαϊκού διαβάζεται σε μια αναπνοή.
21 Οκτωβρίου 2012
20 Οκτωβρίου 2012
Θεατρική Παράσταση για Σχολεία: Ευριπίδου Ελένη [ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ 1 ΝΟΕΜΡΒΙΟΥ]
Θέατρο Κνωσός
Πατησίων και Κνωσού 11, τηλ: 210 8677 070
ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ, Ε Λ Ε Ν Η
μια παράσταση για την εκπαίδευση
Στο Θέατρο Κνωσός γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του έργου «ΕΛΕΝΗ» του Ευριπίδη με νέα από σκηνικής άποψης ματιά.
Για το λόγο αυτό ο καθηγητής Πανεπιστημίου, θεατρολόγος και κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος μας τίμησε με τη συμμετοχή του και συνεργάζεται μαζί μας.
Έτσι, στην αρχή της παράστασης σε σύντομη αναφορά του μιλάει για τη σημασία της τραγωδίας και στη συνέχεια αναφέρεται στο φαινόμενο «ΕΛΕΝΗ», πώς δηλαδή η ηρωίδα από τη δαιδαλώδη περιοχή του μύθου ανέβηκε στον ουρανό, γοητεύοντας τους ποιητές των αιώνων από τον Όμηρο ως τον Ελύτη.
Η παράσταση ανεβαίνει σε μετάφραση Τάσου Λέρτα, σκηνοθεσία Λάμπρου Τσάγκα, μουσική Νίκου Ξανθούλη με τη συμμετοχή 14 ηθοποιών.
Τέλος, για να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να παρακολουθήσουν την παράσταση, αποφασίσαμε όλοι οι συνεργάτες από κοινού, το εισιτήριο να παραμείνει στην περσινή χαμηλή τιμή των 7 ευρώ. Επιπλέον δε, ένα ποσοστό μαθητών που αδυνατούν να καταβάλλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου, κατόπιν συνεννόησης με το θέατρο να μπορούν να παρακολουθήσουν την παράσταση δωρεάν.
Έναρξη παραστάσεων: πρωινά από 1 Νοεμβρίου 2012
Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ.
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Έτσι βλέπω τον κόσμο
Σειρά ημίωρων εκπομπών με θέματα αιχμής της σύγχρονης φυσικής, αστροφυσικής, ιστορίας και φιλοσοφίας. Η νέα σειρά του τρίτου καναλιού της δημόσιας τηλεόρασης αποτελεί, τρόπον τινά, συνέχεια της επιτυχημένης σειράς των επιστημονικών εκπομπών της ΕΤ3 με τον τίτλο «Το Σύμπαν που αγάπησα» και τους ίδιους επιστημονικούς συντελεστές Μάνο Δανέζη και Στράτο Θεοδοσίου, καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στις εκπομπές εκείνες φάνηκε ότι οι ανακαλύψεις των τελευταίων δεκαετιών έχουν αλλάξει το τοπίο στην επιστημονική κοινότητα. Η νέα σειρά διερευνά το πώς ακριβώς διαμορφώνεται ο πολιτισμός μας από τις ανακαλύψεις αυτές, αλλάζοντας τελικά και τον κόσμο μας. Περιεχόμενο και στόχος της είναι η κατανόηση του γεγονότος ότι η ουσιαστική βάση της ανάπτυξης ενός Πολιτισμού αποτελείται από τρεις βασικές έννοιες: της ύλης, του χρόνου και του χρόνου. Οι έννοιες αυτές αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας των Θετικών επιστημών και το περιεχόμενο που τους προσδίδουμε κάθε φορά έχει βαθύ αντίκτυπο σε μια σειρά απαντήσεων σε φιλοσοφικά ερωτήματα, όπως από που ερχόμαστε, που πηγαίνουμε και ποια είναι η σκοπιμότητα μας στον κόσμο αυτόν.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΕΣΜΕΝ ΟΙΟΝ ΕΣΜΕΝ... ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ
Η Ρηγούλα Μπενιζέλου μεγάλωσε και μορφώθηκε σαν βασιλοπούλα στο αρχοντικό των Μπενιζέλων.
Η μετέπειτα Αγία Φιλοθέη.
Το ντοκιμαντέρ «ΕΣΜΕΝ ΟΙΟΝ ΕΣΜΕΝ. . . ΓΥΝΑΙΚΕΣ» εστιάζεται στο έργο που προσέφεραν οι πρώτες γυναίκες δασκάλες. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πρώτη δασκάλα κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, τη ΦΙΛΟΘΕΗ ΜΠΕΝΙΖΕΛΟΥ, η οποία ξόδεψε την πατρική της περιουσία για την ίδρυση ενός «παρθενώνα» ως σχολείου στο Μοναστήρι του Αγίου Ανδρέα, στην ΕΥΑΝΘΙΑ ΚΑΪΡΗ και την ίδρυση Σχολείων Θηλέων, καθώς και στην ΕΡΑΤΩ ΚΑΡΙΚΗ, την πρώτη δασκάλα στην ΚΥΠΡΟ, τονίζοντας ότι η ανώτερη μόρφωση αποτελούσε προνόμιο μόνο των ανδρών. Επίσης, η αφηγήτρια αναφέρεται στις αντίξοες συνθήκες που αντιμετώπισαν οι πρώτες γυναίκες δασκάλες, αφού, πολλές φορές είτε βάλλονταν από παντού είτε κακοποιούνταν. Το 1890 η Μανιάτισσα ΙΩΑΝΝΑ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΛΗ είναι η πρώτη γυναίκα που εγγράφεται στη Φιλοσοφική Σχολή, ανοίγοντας έτσι τις πύλες του Πανεπιστημίου και για άλλες γυναίκες, ενώ το 1914 εγγράφεται η πρώτη γυναίκα στη Νομική Σχολή. Μέσα από τα πλάνα παλιών φωτογραφιών γυναικών τονίζεται ο αγώνας που δόθηκε από τις δασκάλες αλλά και η γενικότερη συνεισφορά τους.
Σενάριο-Σκηνοθεσία:
ΚΛΕΩΝΗ ΦΛΕΣΣΑ
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ. ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 9: "Εργασία - Μια... δουλειά την έχουμε"
Μια περιπλάνηση του ερευνητή κοινωνιολόγου της εργασίας Μάνου Σπυριδάκη στις «κρυμμένες εικόνες» των ελληνικών ταινιών: «Πρόσωπο με πρόσωπο» του Ροβήρου Μανθούλη, «Μαγική Πόλη» του Νίκου Κούνδουρου, «Της κακομοίρας» του Ντίνου Κατσουρίδη, «Μια ζωή την έχουμε» του Γιώργου Τζαβέλα και «Μιας πεντάρας νιάτα» του Ντίμη Δαδήρα. Μέσα από την παρουσίαση χαρακτηριστικών αποσπασμάτων αναδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η εργασία στην Ελλάδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έως τις μέρες μας. Ο κινηματογραφικός χώρος και χρόνος συνδέεται με τον πραγματικό και οι αναγωγές στη σημερινή πραγματικότητα είναι μοιραίες.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ, EΠΕΙΣΟΔΙΟ 12: "Παιδεία - Τέλος εποχής ή αρχή μιας άλλης;"
Μια περιπλάνηση του καθηγητή κοινωνιολόγου της σχολικής τάξης Γιάννη Καμαριανού στις «κρυμμένες εικόνες» των ελληνικών ταινιών: «Το καναρίνι ποδήλατο» του Δημήτρη Σταύρακα, «Νόμος 4000» του Γιάννη Δαλιανίδη, «Το ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο» του Αλέκου Σακελλάριου, «Τέλος εποχής» του Αντώνη Κόκκινου και «Ο ψύλλος» του Δημήτρη Σπύρου. Μέσα από την παρουσίαση χαρακτηριστικών αποσπασμάτων αναδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έως τις μέρες μας. Ο κινηματογραφικός χώρος και χρόνος συνδέεται με τον πραγματικό με τη χρήση αρχειακού υλικού και ειδικών λήψεων και οι αναγωγές στην εκάστοτε εποχή είναι μοιραίες.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Όροι και συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
"Η παρούσα έρευνα δεν στοχεύει απλά να καταγράψει τα εν πολλοίς γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην πράξη. Στόχος της είναι η επιστημονική αποτύπωση των απόψεων και αντιλήψεων των ίδιων των εκπαιδευτικών για τις συνθήκες εργασίας τους. Μας ενδιαφέρει, δηλαδή, να καταγράψουμε το πώς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν την καθημερινότητά τους στο σχολείο που υπηρετούν. Αυτή η παράμετρος είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες στην προσφορά ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση. Αυτό γιατί η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα, όροι που τα τελευταία χρόνια απαντώνται όλο και περισσότερο στα κείμενα διεθνών οργανισμών, συναρτώνται πρωτίστως με την ικανοποίηση που νιώθει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, ο πρωταγωνιστής της σχολικής ζωής, από το επάγγελμά του."
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (2) [η-βιβλίο]
Φιλοσοφία
Περιεχόμενα:
1. Προσωκρατικοι (θαλης, αναξιμανδρος, αναξιμενης, ξενοφανης, ηρακλειτος, εμπεδοκλης, παρμενιδης, ζηνων, αναξαγορας, πυθαγορας, λευκιππος, δημοκριτος)
2. Σοφιστες (πρωταγορας, γοργιας, προδικος, θρασυμαχος, ιππιας, αντιφων, κριτιας)
3. Σωκρατης-πλατωνας
4. Αριστοτελης
5. Χρονολογιο
6. Χαρτες
7. Βιβλιογραφια
Περιεχόμενα:
1. Προσωκρατικοι (θαλης, αναξιμανδρος, αναξιμενης, ξενοφανης, ηρακλειτος, εμπεδοκλης, παρμενιδης, ζηνων, αναξαγορας, πυθαγορας, λευκιππος, δημοκριτος)
2. Σοφιστες (πρωταγορας, γοργιας, προδικος, θρασυμαχος, ιππιας, αντιφων, κριτιας)
3. Σωκρατης-πλατωνας
4. Αριστοτελης
5. Χρονολογιο
6. Χαρτες
7. Βιβλιογραφια
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (3) [η-βιβλίο]
Ιστορία-Ρητορική-Αρχαίο δράμα
Περιεχόμενα:
1. Ιστορια (οι απαρχές της ιστοριογραφίας, εκαταίος ο μιλήσιος, σκύλαξ ο καρυανδεύς, ευθυμένης ο μασαλιώτης, χάρων ο πυθοκλέους λαμψακηνός, ξάνθος ο λυδός, ακουσίλαος ο αργείος, φερεκύδης ο αθηναίος, ηρόδοτος, θουκυδίδης, ξενοφώντας)
2. Ρητορικη (εισαγωγή, αντιφών, ανδοκίδης, λυσίας, ισοκράτης, λυκούργος ισαίος, αισχίνης, δημοσθένης, υπερείδης, δείναρχος)
3. Αρχαιο δραμα
• εισαγωγη
Το δράμα και τα είδη του, τραγωδία, ο διόνυσος και η διονυσιακή λατρεία, οι πρόδρομοι των μεγάλων τραγικών
• τραγωδια
Αισχύλος (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, ικέτιδες, πέρσαι, επτά επί θήβας, προμηθεύς δεσμώτης, ορέστεια, αγαμέμνων, χοηφόροι, ευμενίδες)
Σοφοκλής (η ζωή του, οι καινοτομίες του, το έργο του, αίας, αντιγόνη, τραχίνιαι, οιδίπους τύραννος, ηλέκτρα, φιλοκτήτης, οιδίπους επί κολωνώ, ιχνευταί)
Ευριπίδης (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, άλκηστις, μήδεια, ηρακλείδαι, ιππόλυτος, ανδρομάχη, εκάβη, ικέτιδες, ηρακλής μαινόμενος, ίων, τρωάδες, ηλέκτρα, ιφιγένεια εν ταύροις, ελένη, φοίνισσαι, ορέστης, ιφιγένεια εν αυλίδι, βάκχαι, κύκλωψ, ρήσος)
• κωμωδια (εισαγωγή, δωρική κωμωδία: επίχαρμος, σώφρων ο συρακόσιος, αττική κωμωδία, αρχαία κωμωδία: κρατίνος, εύπολις, αριστοφάνης, μέση κωμωδία, νέα κωμωδία)
4. Χαρτες
5. Χρονολογιο
6. Βιβλιογραφια
Περιεχόμενα:
1. Ιστορια (οι απαρχές της ιστοριογραφίας, εκαταίος ο μιλήσιος, σκύλαξ ο καρυανδεύς, ευθυμένης ο μασαλιώτης, χάρων ο πυθοκλέους λαμψακηνός, ξάνθος ο λυδός, ακουσίλαος ο αργείος, φερεκύδης ο αθηναίος, ηρόδοτος, θουκυδίδης, ξενοφώντας)
2. Ρητορικη (εισαγωγή, αντιφών, ανδοκίδης, λυσίας, ισοκράτης, λυκούργος ισαίος, αισχίνης, δημοσθένης, υπερείδης, δείναρχος)
3. Αρχαιο δραμα
• εισαγωγη
Το δράμα και τα είδη του, τραγωδία, ο διόνυσος και η διονυσιακή λατρεία, οι πρόδρομοι των μεγάλων τραγικών
• τραγωδια
Αισχύλος (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, ικέτιδες, πέρσαι, επτά επί θήβας, προμηθεύς δεσμώτης, ορέστεια, αγαμέμνων, χοηφόροι, ευμενίδες)
Σοφοκλής (η ζωή του, οι καινοτομίες του, το έργο του, αίας, αντιγόνη, τραχίνιαι, οιδίπους τύραννος, ηλέκτρα, φιλοκτήτης, οιδίπους επί κολωνώ, ιχνευταί)
Ευριπίδης (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, άλκηστις, μήδεια, ηρακλείδαι, ιππόλυτος, ανδρομάχη, εκάβη, ικέτιδες, ηρακλής μαινόμενος, ίων, τρωάδες, ηλέκτρα, ιφιγένεια εν ταύροις, ελένη, φοίνισσαι, ορέστης, ιφιγένεια εν αυλίδι, βάκχαι, κύκλωψ, ρήσος)
• κωμωδια (εισαγωγή, δωρική κωμωδία: επίχαρμος, σώφρων ο συρακόσιος, αττική κωμωδία, αρχαία κωμωδία: κρατίνος, εύπολις, αριστοφάνης, μέση κωμωδία, νέα κωμωδία)
4. Χαρτες
5. Χρονολογιο
6. Βιβλιογραφια
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (1) [η-βιβλίο]
Έπος - Λυρική ποίηση
Περιεχόμενα:
1. Επος (όμηρος, ησίοδος)
2. Λυρικη ποιηση (αρχίλοχος, θέογνις, ιππώναξ, καλλίνος, μίμνερμος, σημωνίδης ο αμοργινός, σόλων, τυρταίος, αλκαίος, αλκμάν, ανακρέων, αρίων, βακχυλίδης, ίβυκος, κόριννα, πίνδαρος, σαπφώ, σιμωνίδης ο κείος, στησίχορος, τέρπανδρος)
3. Χρονολογιο
4. Χαρτες
5. Βιβλιογραφια
Περιεχόμενα:
1. Επος (όμηρος, ησίοδος)
2. Λυρικη ποιηση (αρχίλοχος, θέογνις, ιππώναξ, καλλίνος, μίμνερμος, σημωνίδης ο αμοργινός, σόλων, τυρταίος, αλκαίος, αλκμάν, ανακρέων, αρίων, βακχυλίδης, ίβυκος, κόριννα, πίνδαρος, σαπφώ, σιμωνίδης ο κείος, στησίχορος, τέρπανδρος)
3. Χρονολογιο
4. Χαρτες
5. Βιβλιογραφια
19 Οκτωβρίου 2012
18 Οκτωβρίου 2012
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Εννοιόλεξο (νέα ελληνικά)
Το λεξικό αυτό αποτελεί τη μεγαλύτερη συλλογή συνωνύμων, αντιθέτων της νέας ελληνικής, έχει δομή παρόμοια με το Αντιλεξικό του Θ. Βοσταντζόγλου και λειτουργεί ως οδηγός έκφρασης. Πιο συγκεκριμένα:
· Δίνει συνώνυμα και αντώνυμα της Νέας Ελληνικής με τα ερμηνεύματά τους.
· Έχει τις λέξεις ταξινομημένες όχι αλφαβητικά αλλά σε εννοιολογικά πεδία παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα ανεύρεσης μιας λέξης, ακόμα και αν δεν έχει συνώνυμες, ή αν δεν τη θυμόμαστε ή δεν την ξέρουμε.
· Επίσης μπορεί κάποιος από τις «Σχετικές Λέξεις» να βρει παροιμίες, φράσεις, ρητά κ.λπ. σχετικά με την έννοια που τον ενδιαφέρει.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Ελληνομάθεια (νέα ελληνικά)
· Αναγνώριση, ορθογράφηση και αρχικοί χρόνοι ( στα ρήματα ) οποιασδήποτε λέξης
· Κλίση οποιασδήποτε λέξης
· Αυτόματη παραπομπή στη σχετική γραμματική θεωρία ( ορισμοί, πίνακες, παραδείγματα )
· Για παιδιά του δημοτικού, εικονογραφημένο ερμηνευτικό λεξικό με συνώνυμα, αντίθετα, ομόρριζα και με συνδέσμους σε άρθρα της Βικιπαίδεια.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Αρχαιομάθεια (αρχαία ελληνικά)
17 Οκτωβρίου 2012
16 Οκτωβρίου 2012
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Ιδεολογικά μηνύματα Ελένης του Ευριπίδη (Διάνοια): αντίθεση ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι (3)
[ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΓΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ]
Ο Ευριπίδης,στο έργο του Ελένη, φιλοσοφεί για διάφορα και σημαντικά θέματα τα οποία μπορούν να θεωρηθούν διαχρονικά, αφού ό,τι μας είπε ο Ευριπίδης συμβαίνει και στην σημερινή εποχή. Φιλοσοφεί για τους θεούς, για τον πόλεμο, για το φαίνεσθαι και το είναι.
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Ιδεολογικά μηνύματα Ελένης του Ευριπίδη (Διάνοια): αντίθεση ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι (2)
[ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΓΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΘΕΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΦΑΙΝΕΣΘΑΙ]
Τι πιο σημαντικό από τις αισθήσεις. Η ενεργοποίηση τους δεν είναι κάτι δεδομένο Αν μπορέσεις να δεις, να ακούσεις, να γευτείς, να οσφρανθείς, να αγγίξεις την ουσία, σημαίνει ότι έχεις τη δυνατότητα να κατανοείς τον κόσμο, να συνειδητοποιείς το είναι και όχι το φαίνεσθαι.
Σωτηρία Ορφανού
Χωρίς τίτλο, 1997
Ξύλο, γυαλί, φωτογραφία
15 Οκτωβρίου 2012
To iPhone 5 δημιουργεί βουνά ηλεκτρονικών αποβλήτων;
Η Apple παρουσίασε τελικά το iPhone 5 μετά
πολύμηνη αναμονή δημιουργώντας περίπου φρενίτιδα στους φανατικούς καταναλωτές προϊόντων
της ανά τον κόσμο.
Ο ανεξάρτητος αναλυτής Horace Dediu, της
εταιρείας Asymco, υπολόγισε ότι το πρώτο σαββατοκύριακο
κυκλοφορίας του, το iPhone 5 της Apple ενδέχεται να έχει καταγράψει πωλήσεις 220.000
συσκευών και συνολικά 8 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους.
Πέραν των αναλύσεων που κάνουν λόγο για ώθηση 0,5%
επί του ΑΕΠστην οικονομία των Ηνωμένων Πολιτειών από την πώληση ενός
κινητού τηλεφώνου, αυτό που απασχολεί τους ειδικούς είναι ο τεράστιος όγκος
κινητών τηλεφώνων (πολλά εκ των οποίων “παλιά” iPhone 4) τα οποία θα
μετατραπούν σε ηλεκτρονικά απόβλητα εξαιτίας του iPhone 5.
Παρότι έχουν εμφανιστεί πολλές εταιρείες ανακύκλωσης κινητών
τηλεφώνων που θα απορροφήσουν σημαντικό -ευελπιστούμε- μέρος των “ξεπερασμένων”
συσκευών, μεγάλος όγκος των ηλεκτρονικών αποβλήτων μεταφέρεται και
πωλείται υπό αδιαφανείς συνθήκες σε χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου με
χαλαρό ή ανύπαρκτο ρυθμιστικό πλαίσιο.
Δημιουργείται έτσι το φαινόμενο ολόκληρα χωριά στην Αφρική να μετατρέπονται σε χωματερέςηλεκτρονικών
ειδών.
Τουλάχιστον οι πιστοί των smartphones και ειδικά του iPhone καλούνται
να προστατεύουν τις συσκευές τους με ελαστικά καλύμματα ώστε
να μην σπάνε με την παραμικρή πτώση και έτσι προστίθενται στατεράστια βουνά
ηλεκτρονικών αποβλήτων που δημιουργούν οι σύγχρονες καταναλωτικές
συνήθειες.
Σημειώνεται πως από τις πρωινές ώρες της Παρασκευής
το iPhone 5 πωλείται σε καταστήματα της Αpple στην Αυστραλία, στην
Ασία και στην κεντρική Ευρώπη, με χιλιάδες ανθρώπους να σχηματίζουν πυκνές
ουρές δεκάδων μέτρων για να προμηθευτούν πρώτοι τη συσκευή.
Το νέο iPhone 5 παρουσιάστηκε στις 12 Σεπτεμβρίου και είχε δύο εκατομμύρια
προπαραγγελίες στο πρώτο 24ωρο.
Χημικά: ένα εκατ. θάνατοι ετησίως από δηλητηρίαση
Περιβαλλοντικά προβλήματα και προβλήματα υγείας, κυρίως στις
αναδυόμενες οικονομίες, προκαλεί η κακή χρήση χημικών σύμφωνα με το Περιβαλλοντικό
Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNEP).
Τα περισσότερα χημικά, από πλαστικά μέχρι εντομοκτόνα,
παράγονται και χρησιμοποιούνται πλέον στις
αναπτυσσόμενες χώρες, όπου τα πρότυπα ασφαλείας δεν είναι τόσο αυστηρά.
14 Οκτωβρίου 2012
Συγκλονισμένοι οι αρχαιολόγοι βρήκαν το βιβλίο των νεκρών
Το έψαχναν μανιωδώς εδώ και έναν αιώνα γιατί πιστεύουν ότι έτσι θα λύσουν το μυστήριο της μετά θάνατον ζωής...
Συγκλονισμένοι οι αρχαιολόγοι για τα τελευταία κομμάτια από το περίφημο «rw nw prt m hrw» του 1420 πΧ που ανακάλυψαν τυχαία σε ένα μουσείο του Κουΐνσλαντ. Το έψαχναν μανιωδώς έναν εδώ και έναν αιώνα γιατί πιστεύουν ότι έτσι θα λύσουν το μυστήριο της μετά θάνατον ζωής...
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου
Η Ανατροπή του Ελληνικού Μύθου είναι ένα δοκίμιο που συμπυκνώνει τις αναζητήσεις και τους προβληματισμούς μιας δημιουργικής και πολυτάραχης οκταετίας στην πρώτη γραμμή, στα συλλογικά δρώμενα των Φροντιστών. Το βιβλίο αποδεικνύει ότι το φροντιστήριο δεν αποτελεί ένα εγχώριο φαινόμενο, αλλά διεθνές και διαχρονικό εκπαιδευτικό γεγονός.
ΤΟ ΕΛΙΣΑΒΕΤΙΑΝΟ ΘΕΑΤΡΟ
Η Ιταλία με την Κομμέντια ντελ ΄Αρτε πρόσφερε στη
σύγχρονη Ευρώπη τους πρώτους καθαρά επαγγελματίες ηθοποιούς σε οργανωμένους
θιάσους, ενώ παράλληλα με το έργο των Αναγεννησιακών αρχιτεκτόνων, προετοίμασε
το δρόμο για την εμφάνιση του με το
ζωγραφιστό σκηνικό και το αψιδωτό προσκήνιο. Η Αγγλία όμως διεκδικεί τον τίτλο
της πατρίδας του πρώτου σύγχρονου συγγραφέα που μπορεί να συγκριθεί με τους
δασκάλους του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, του William Shakespeare
(1564-1616).
Εκπαιδευτικό Υλικό Μέσης Εκπαίδευσης
"ΑΣΚΗΣΕΙΣ ON-LINE" ΣΑΙΤ ΓΙΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ-ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ
Ο δικτυακός τόπος "Ασκήσεις on-line" αποτελεί τμήμα του εκπαιδευτικού κόμβου Ελληνική Πύλη Παιδείας και παρέχει εκπαιδευτικό υλικό που απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
[ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ]
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Άργιλος, νερό και φωτιά. Μια σχέση αιώνων…
H ταινία αυτή, που είναι συμπαραγωγή της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, έχει ως θέμα την ιστορική εξέλιξη της κεραμεικής στην Κρήτη και την Κύπρο από την προϊστορία έως σήμερα. Αναδεικνύεται η πορεία αυτής της τέχνης μέσα στο χρόνο, κοινά πολιτισμικά στοιχεία των δύο νησιών και συγκεκριμένα στοιχείων που σχετίζονται με την παραδοσιακή τέχνη δημιουργίας πιθαριών και άλλων κεραμικών προϊόντων.
δείτε το βίντεο:
13 Οκτωβρίου 2012
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ Φιλμ Νουάρ, Δημήτρης Στεφανάκης
Πολιτική, κατασκοπεία, ρομαντισμός, μεταμφιέσεις και χρήμα, δολοπλοκίες, φόνοι και κυνισμός είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν το μωσαϊκό ενός χαμένου κοσμοπολίτικου περιβάλλοντος στη Γαλλία των προηγούμενων αιώνων. Το νέο βιβλίο του βραβευμένου στη πεζογραφία με το Διεθνές Βραβείο Καβάφη και με το Prix Mediterranee Entranger για το 2011 Δημήτρη Στεφανάκη είναι ένα έργο υψηλών προδιαγραφών που φιλοδοξεί να μυήσει εκ νέου τον αναγνώστη στην ποιότητα ενός εκλεκτού έργου.
11 Οκτωβρίου 2012
9 Οκτωβρίου 2012
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ "Διδακτική προσέγγιση παιδιών και νέων με μέτριες και σοβαρές δυσκολίες μάθησης"
Ένα από τα στοιχήματα που πρέπει να κερδηθούν τις επόμενες δεκαετίες, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, είναι η ισότιμη ένταξη και συμμετοχή των ατόμων με μέτριες και σοβαρές δυσκολίες μάθησης στην εργασία και την κοινωνία.
Η εκπαίδευση μπορεί και πρέπει να διαδραματίσει αποφασιστικό ρόλο προς την κατεύθυνση αυτή. Η συστηματική εκπαίδευση, με κατάλληλα προγράμματα, μέσα, υλικά και στρατηγικές διδασκαλίας, είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαμορφωθούν η υποδομή και οι προϋποθέσεις για την απασχόληση και την κοινωνική ενσωμάτωση των παιδιών και των νέων με μέτριες και σοβαρές δυσκολίες μάθησης. Από την αντίληψη αυτή είναι επηρεασμένο το περιεχόμενο του βιβλίου αυτού, το οποίο επεξεργάζεται θέματα εκπαιδευτικής και κυρίως διδακτικής πρακτικής.
Πιο συγκεκριμένα επιχειρεί, με βάση τη θεωρητική γνώση και την εμπειρία που υπάρχει σήμερα, να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να σχεδιάζουν αποτελεσματικές διδακτικές παρεμβάσεις.
Ειδικότερα συζητιούνται θέματα τα οποία αφορούν: α. Τις ιδιαιτερότητες των παιδιών και των νέων αυτών σε ό,τι αφορά τη μαθησιακή διαδικασία. β. Τις προσαρμογές που πρέπει να γίνονται όταν εντάσσονται και φοιτούν στα γενικά σχολεία. γ. Το αναλυτικό πρόγραμμα -γενικό και ετήσιο- που πρέπει να εφαρμόζεται. δ. Τα μοντέλα και τις τεχνικές σχεδιασμού διδακτικών προγραμμάτων. ε. Τις μεθόδους διδασκαλίας. στ. Τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες η διδακτική παρέμβαση μπορεί να γίνει αποτελεσματική.
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ "Εκπαίδευση εκπαιδευτικών"
Το βιβλίο αυτό πραγματεύεται το θεωρητικό πλαίσιο του θεσμού της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.
Μετά από μια σύντομη επισκόπηση της ιστορικής διάστασης του θεσμού, διερευνώνται συστηματικά οι εξής θεματικές ενότητες, οι οποίες σχετίζονται άμεσα με την αποτελεσματική άσκηση του διδασκαλικού επαγγέλματος μέσα στη σχολική τάξη: μοντέλα, σκοποί και στόχοι του Προγράμματος Σπουδών εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, επιστημονική θεωρητική εκπαίδευση, παιδαγωγική κατάρτιση (ενίσχυση της επιθυμητής συμπεριφοράς, διαχείριση κρίσεων μέσα στη σχολική τάξη -αναλυτικά παραδείγματα κατά περίπτωση-, στιλ διδασκαλίας, επικοινωνία εκπαιδευτικού και μαθητή και μαθητή με τους συμμαθητές), διδακτική κατάρτιση (σχεδιασμός, διεξαγωγή, μέτρηση και βαθμολόγηση της σχολικής επίδοσης, αξιολόγηση της διδασκαλίας], Πρακτική Άσκηση, "αξίες" και εκπαίδευση εκπαιδευτικών, επιμόρφωση.
Το βιβλίο απευθύνεται στους υποψήφιους και στους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς. Μπορεί ακόμη να χρησιμοποιηθεί ως βοήθημα για τις εξετάσεις των εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ, καθώς και από εκπαιδευτικούς φορείς και οργανισμούς.
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ "Παιδαγωγικές πρακτικές:Έρευνα και εκπαιδευτική πολιτική"
Το βιβλίο συμπεριλαμβάνεται στη βάση συγγραμμάτων Εύδοξος (κωδικός βιβλίου: 157135). Μπορείτε να διαβάσετε ένα απόσπασμα, τα περιεχόμενα και το οπισθόφυλλο εδώ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)