11 Σεπτεμβρίου 2012

Και μετά ξυπνήσαμε!




Το σχολείο στη Ελλάδα αποτελεί σύμβολο επιμόρφωσης και σωστής διαπαιδαγώγησης. Ειδικά η εξαετής φοίτηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση παρουσιάζει εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον προς ενδελεχή εξέταση και εξονυχιστική μελέτη.




Οι χρονιές του γυμνάσιου και του λυκείου καλλιεργούν τους μαθητές επιμορφώνοντας και προετοιμάζοντας τους για τη μετέπειτα συμβολή τους σε κοινωνικό επίπεδο. Βλέπετε η εκπαίδευση στην Ελλάδα δε θυμίζει σε τίποτα τα αχρεία εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών που ασκούν πλύση εγκεφάλου σε παιδιά ηλικίας 15 ετών, αναγκάζοντας τους να επιλέξουν το αντικείμενο της μελλοντικής τους εργασίας σε αυτό το ανώριμο στάδιο της ζωής τους. Έτσι τα παιδιά αναλώνονται μόνο στα μαθήματα των παντελώς άχρηστων, ανιαρών και στενόμυαλων κατευθύνσεων, μη δίνοντας καμία σημασιολογική αξία στη ποικιλία της τυπικής γνώσης που ύπουλα και εμφωλευμένα το σχολείο προσφέρει. Εννοείται πως στην Ελλάδα δεν τίθεται ζήτημα επαγγελματικής επιλογής πριν το τερματισμό της μαθητικής πορείας του παιδιού. Εδώ απαγορεύεται δια ροπάλου η είσοδος των μαθητών στις πανεπιστημιακές σχολές εάν πρωτίστως δεν πιστοποιηθεί πως η επιλογή επαγγέλματος δεν επετεύχθητε ουσιωδώς μέσα από την υποστηρικτική βοήθεια των σχολών επαγγελματικού προσανατολισμού. Κάτι που δυστυχώς εκλείπει από τις χώρες του εξωτερικού. Εκεί οι συνθήκες εκτροχιάζονται καθημερινά αφού οι νεαροί μαθητές διδάσκονται τεχνάσματα εισόδου στο πανεπιστήμιο παραμερίζοντας προσωπική καλλιέργεια και σφαιρική μόρφωση.

Μα γιατί δε παίρνουν παράδειγμα από τη χώρα μας στην όποια τα δυο τελευταία χρόνια του σχολείου δεν αποτελούν προπαρασκευαστικά έτη για την ένταξη των παιδιών στο πανεπιστήμιο? Εδώ το υπουργείο, με τις δημιουργικές τεχνικές του, δίνει καθημερινά τη ευκαιρία στους μικρούς πολίτες να γνωρίσουν την ομορφιά του εκάστοτε μαθήματος, σε αντίθεση με το εξωτερικό όπου το ενδιαφέρον των μαθητών συνθλίβεται όταν οι ίδιοι έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με μια καταστροφική συλλογή ξερών ασκήσεων. Ευτυχώς το κράτος μας ενδιαφέρεται για τα μελλοντικά μέλη της κοινότητος κι έτσι προσπαθεί να διαπαιδαγωγεί ατομικά του μαθητές χωρίς να εξισώνει τις ανάγκες του ενός με τους υπολοίπους. Κάτι τέτοιο δε συμβαίνει βεβαία με τα δύσμοιρα παιδιά άλλων χωρών, των οποίων τα όνειρα βεβηλώνονται πέφτοντας θύματα μαζικοποίησης εξευτελιστικών διαγωνισμάτων που προάγουν την άγονη αποστήθιση και όχι την εποικοδομητική αξιολόγηση των μαθητών.

Βέβαια στη χώρα μας πρέπει να ευγνωμονούμε τους ανθρώπους που μερίμνησαν για την εξασφάλιση της ομαλής διδακτικής διαδικασίας περιορίζοντας τον αριθμό των παιδιών σε 8 διψασμένους για γνώση μαθητές ανά τμήμα έναντι 25 αποχαυνωμένων τομαριών όπως παρατηρείται σε άλλες χώρες. Έτσι τα ελληνόπουλα λαμβάνουν άψογη μεταχείριση από τους παιδαγωγούς τους οι οποίοι έχοντας να διαχειριστούν λίγα άτομα, επιτυγχάνουν την μύηση των μαθητών στο ανθισμένο μονοπάτι της γνώσης μετατρέποντας την εκμάθηση σε παιχνίδι και αφήνοντας τους μαθητές με μηδαμινή εργασία για το σπίτι. Καθήκον τους πλέον είναι μονάχα η διασκέδαση και η ξεκούραση ώστε ορεξάτοι να προσεγγίσουν οι ίδιοι το σχολικό εξάωρο.

Πως θα μπορούσε κανείς να παρομοιάσει τους έλληνες επαγγελματίες παιδαγωγούς, με τους ατάλαντους πτυχιούχους ατασθαλίας του εξωτερικού? Στη χώρα μας η διδασκαλία θεωρείται λειτούργημα και αξιολογείται στον κάθε ανερχόμενο καθηγητή. Ουδεμία ομοιότης με τους καθηγητές άλλων χωρών των οποίων η ανικανότητα δεν οφείλεται μόνο στο γεγονός ότι δε διδαχτήκαν τη διδακτική ικανότητα, αλλά κυρίως στο γεγονός ότι όλοι ανεξαιρέτως δεν έχουν τη δυνατότητα να επιμορφώσουν , παρά μόνο να μεταλαμπαδεύσουν την ημιμάθεια στα ακαλλιέργητα μυαλά των μαθητών αφού τους περιορίζει μια εξωφρενική ύλη που καταδικάζει τους ίδιους και τα παιδιά να χορεύουν στο τεντωμένο σχοινί των τυποποιημένων και στερεοτυπικών γνώσεων.Φυσικά εδώ στην Ελλάδα το φροντιστήριο θεωρείτε στυλοβάτης του μαθητή και προορίζεται αποκλειστικά και μόνο για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες τις ώρες της διδακτικής διαδικασίας και δεν αποτελούν αντικαταστάτη του σχολείου.

Εύλογα γεννιέται η απορία στον καθένα σας ‘’γιατί συμβαίνουν όλα αυτά στο εξωτερικό και όχι εδώ?’’. Η απάντηση βέβαια δεν αφορά μόνο το άπληστο συμφέρον ορισμένων εκμεταλλευτών της προπανεπιστημιακής κρίσης που μέσω των πανελληνίων εξετάσεων τρέφουν τις οικογένειες τους υποσιτίζοντας παράλληλα τις νοητικές δυνατότητες των νέων. Το φαινόμενο έγκειται κυρίως στην αυξανόμενη παραγωγή της ανθρώπινης ανοησίας που χαρακτηρίζει κάθε μαθητή ο οποίος υποστηρίζει ακατάπαυστα και άβουλα τέτοιου είδους κακουργήματα κατά της λογικής σκέψης.

Ευτυχώς στη χώρα μας πρωταγωνιστικό ρόλο κατέχει η επιμόρφωση κάθε νέου δημιουργώντας κοινωνικά ενεργούς πολίτες και όχι ζωντανούς νεκρούς από την εξάντληση και την αβελτερία ‘’φοιτητές’’.

Και μετά ξυπνήσαμε…

Το 54 είναι μια εναλλακτική ομάδα αποτελούμενη από σκεπτόμενους μαθητές. Ενωμένοι, αποσκοπούμε στη δραστηριοποίηση όλων των φορέων του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση της γνωστικής διαδικασίας.
Συμβάλετε στη δράση της ομάδας 54 εδώ.

email: omada54@gmail.com
facebook group: https://www.facebook.com/groups/306639812748905/
blog: http://omada54.blogspot.gr/

Αλέξανδρος Γκορόπουλος Γιώργος Χατζηθεόκλητος Νίκος Σουσλούς Φαίδωνας Τσάμης
Βαγγέλης Σέμογλου Γιώργος Ασδέρης
Γιάννης Δαρδαβέσης Βαγγέλης Χασάπης
Γιώργος Τσιβρανίδης Χρήστος Μπαλαπανίδης
Κυβέλη Κάππου Σωτήρης Κυριακού
Κωστής Χρηστίδης Πάνος Δελαρούδης
Γιώργος Τσάμης Σοφία Μουταφίδου
Αποστόλης Λόλγιας Μαργαρίτα Εικοσιπεντάρη
Έλλη Δημαρέλη Γιώργος Πετκάκης
Σωτήρης Γκουλιμάρης Brigitte Cooreman
Θανάσης Γιαμουστάρης Μάνος Αλεξίου
Αφροδίτη Τσακαλίδου

και μετράμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top