Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος*
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- Αρχική σελίδα
- Ταινίες
- Ντοκιμαντέρ
- Καλλιτεχνικά / Εκπαιδευτικά
- Οικολογία
- Φωτογραφία
- Δικαιώματα των Ζώων
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Η ελληνική ως ξένη γλώσσα
- Δραματοθεραπεία
- Online Περιοδικά
- Διαδικτυακές διαλέξεις
- Εκπαιδευτικά Project
- Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
- Μουσεία / Γκαλερί
- Street Art
- Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
- Visual Research
- Απόψεις
- Κριτικοί Εκπαιδευτικοί Αναστοχασμοί
- BLOG 2
23 Ιανουαρίου 2012
Η Σουηδία ίδρυσε τον πρώτο "ά-φυλο" Παιδικό Σταθμό
Ο χρηματοδοτούμενος από το κράτος Παιδικός Σταθμός πολεμάει τα ‘στερεότυπα’, απαγορεύει τα παρωχημένα και ομοφοβικά παραμύθια τύπου 'Σταχτοπούτα' και 'Χιονάτη' και διαβάζει 'πολιτικά ορθά' παραμύθια με ομοφυλόφιλους γονείς.
ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ, 27 Ιουνίου 2011 - Σύμφωνα με το εθνικό σχολικό πρόγραμμα που αποσκοπεί στην καταπολέμηση των «στερεότυπων» των ρόλων των δύο φύλων, ένας παιδικός σταθμός στην περιοχή Sodermalm της Στοκχόλμης, έχει ενσωματώσει ένα ά-φυλο παιδαγωγικό πρόγραμμα, το οποίο εξαλείφει κάθε αναφορά στο φύλο εντελώς.
Το προσωπικό του προσχολικού σταθμού "Egalia"αποφεύγει να χρησιμοποιεί λέξεις όπως «τον» ή «τη» και αντί για αυτό αποκαλεί τα 30 περίπου αγόρια και κορίτσια, ηλικίας 1 έως 6 ετών, ως "φίλοι" (στα αγγλικά το friend είναι άφυλο).
(Σχ. ΚΟ: Το όνομα "Egalia" είναι ‘εμπνευσμένο’ από το βιβλίο «Egalia's daughters: a satire of the sexes», της Σουηδέζας φεμινίστριας και υπέρμαχου του λεσβιακού κινήματος Gerd Brantenberg, όπου στο βιβλίο της, γελοιοποιεί τους άνδρες ως ανώμαλα όντα και εξυψώνει τις γυναίκες οι οποίες κυριαρχούν)
"Η κοινωνία περιμένει τα κορίτσια να είναι θηλυκά, ωραία και όμορφα, και τα αγόρια να είναι ανδροπρεπή, τραχιά και εξωστρεφή", λέει η 31χρονη Jenny Johnsson, δασκάλα στο χρηματοδοτούμενο από τους Σουηδούς φορολογούμενους σχολείο, στην Daily Mail. "Το Egalia τους δίνει μια φανταστική ευκαιρία να είναι όποιοι θέλουν να είναι".
Η διευθύντρια Lotta Rajalin είπε στο AP ότι το σχολείο έχει προσλάβει μια «παιδαγωγό των φύλων» για να βοηθήσει το προσωπικό να αφαιρέσει τις αναφορές σε αρσενικό και θηλυκό από τη γλώσσα και τη συμπεριφορά, φτάνοντας στο σημείο να βεβαιωθεί ότι τα παιχνίδια Lego και άλλα παιχνίδια για αγόρια βρίσκονται δίπλα στα κουζινικά και τα παιχνίδια για κορίτσια ώστε να αποφευχθεί να δοθεί προτίμηση στους ρόλους κάποιοι φύλου.
Οι σουηδικές αντωνυμίες «Han» και «Hon» (αυτόν και αυτή), για παράδειγμα, έχουν αντικατασταθεί στο σχολείο από το ουδέτερο “hen”, μια κατασκευασμένη λέξη που δεν υπάρχει στα σουηδικά, αλλά η οποία χρησιμοποιείται ευρέως από τις φεμινίστριες και τους ομοφυλόφιλους.
«Χρησιμοποιούμε τη λέξη ‘Hen’, για παράδειγμα, όταν ένας γιατρός, ή ένας αστυνομικός, ή ένας ηλεκτρολόγος ή ένας υδραυλικός ή οποιοσδήποτε έρχεται στο νηπιαγωγείο», δήλωσε η Rajalin. "Δεν ξέρουμε αν είναι ένα αυτός ή αυτή, γι’ αυτό ακριβώς λέμε: «(το) ‘Hen’ έρχεται στις 2 μ.μ.». Στη συνέχεια, τα παιδιά μπορούν να φανταστούν ότι είναι ή άντρας ή μια γυναίκα. Αυτό διευρύνει την άποψή τους".
Επίσης, δεν υπάρχουν ‘παραδοσιακά’ παιδικά βιβλία, όπως η Χιονάτη, Σταχτοπούτα ή τα κλασικά παραμύθια, είπε η Rajalin. Αντίθετα, τα ράφια μας έχουν βιβλία που ασχολούνται με ομοφυλόφιλα ζευγάρια, μόνους γονείς, υιοθετημένα παιδιά, και πραγματείες για "νέους τρόπους παιχνιδιού".
"Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα θα μπορούσε να είναι όταν τα παιδιά παίζουν την οικογένεια και το ρόλο της μητέρας τον έχει πάρει ήδη κάποιο παιδί και αρχίζουν να καυγαδίζουν" είπε η Rajalin. "Τότε προτείνουμε να υπάρχουν δύο μητέρες ή τρεις μαμάδες και ούτω καθεξής".
Δεν στηρίζουν, ωστόσο, όλοι οι Σουηδοί γονείς το πρόγραμμα της χώρας τους για την εξάλειψη των ρόλων των δύο φύλων.
"Οι διαφορετικοί ρόλοι των δύο φύλων δεν είναι προβληματικοί για όσο διάστημα είναι ισάξιοι», λέει η Tanja Bergkvist στο AP, καταγγέλλοντας αυτό που ονομάζεται «τρέλα του φύλου» στη Σουηδία.
Η Bergkvist παρατήρησε ότι αυτοί που προωθούν την ισότητα μεταξύ των φύλων μέσω της κατανομής των ρόλων των δύο φύλων», λένε ότι υπάρχει μια ιεραρχία όπου σε ό, τι κάνουν τα αγόρια δίνεται μεγαλύτερη αξία, αλλά αναρωτιέμαι ποιος αποφασίζει ότι έχει μεγαλύτερη αξία. Γιατί υπάρχει μεγαλύτερη αξία στο να παίζεις με αυτοκίνητα; "
Η Bergkvist, η οποία είναι επικριτική στην προώθηση από το κράτος μιας ‘ουδέτερης’ δομής σε σχολεία και πανεπιστήμια που βασίζεται σε μελέτες των δύο φύλων, επισημαίνει στο blog της ως παράδειγμα της «τρέλας του φύλου» στη χώρα της, ότι το χρηματοδοτούμενο από το κράτος Σουηδικό Επιστημονικό Συμβούλιο είναι χορηγός 80.000 δολαρίων μιας μεταπτυχιακής υποτροφίας που αφορά έρευνα στον τομέα "της τρομπέτας, ως σύμβολο της ισότητας των φύλων".
ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ / Πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου