Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος*
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
- Αρχική σελίδα
- Ταινίες
- Ντοκιμαντέρ
- Καλλιτεχνικά / Εκπαιδευτικά
- Οικολογία
- Φωτογραφία
- Δικαιώματα των Ζώων
- Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Η ελληνική ως ξένη γλώσσα
- Δραματοθεραπεία
- Online Περιοδικά
- Διαδικτυακές διαλέξεις
- Εκπαιδευτικά Project
- Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
- Μουσεία / Γκαλερί
- Street Art
- Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
- Visual Research
- Απόψεις
- Κριτικοί Εκπαιδευτικοί Αναστοχασμοί
- BLOG 2
25 Ιανουαρίου 2012
Χρήστος Γιανναράς - "Αχρηστεύει σήμερα η Eπιστήμη τη Φιλοσοφία;" (10 Διαλέξεις)
10 Μαθήματα Φιλοσοφίας
Μάθημα 1. Οι ώς τώρα οριοθετήσεις τής φιλοσοφίας και τής επιστήμης. Οι πρόσφατες φιλοσοφικές εκδηλώσεις τής επιστήμης: Κοσμολογία της τυχαιότητας, Δαρβινική ανθρωπολογία, ιστορική-υλιστική κοινωνιολογία.
Μάθημα 1. Οι ώς τώρα οριοθετήσεις τής φιλοσοφίας και τής επιστήμης. Οι πρόσφατες φιλοσοφικές εκδηλώσεις τής επιστήμης: Κοσμολογία της τυχαιότητας, Δαρβινική ανθρωπολογία, ιστορική-υλιστική κοινωνιολογία.
Μάθημα 2. Το φαινόμενο ιδεολογικοποίησης επιστήμης και φιλοσοφίας. Κρίσιμα για τη «διαμάχη» πεδία: η Γνωσιοθεωρία: ανάγκη για έγκυρη γνώση.
Μάθημα 3. Ο παράγων «πολιτισμός». Σχέση πολιτισμού και φιλοσοφίας, πολιτισμού και επιστήμης. Το σημερινό καταναλωτικό «παράδειγμα» και οι επιπτώσεις του στη φιλοσοφία και στην επιστήμη. "κατεβάστε" εδώ
Μάθημα 4. H άρνηση (παράκαμψη) τής οντολογίας στη νεωτερικότητα. Λόγοι-αιτίες. Η εξαίρεση τού Heidegger και ο συνεπής μηδενισμός του.
Μάθημα 5. Είναι δυνατή η διάζευξη επιστήμης και οντολογίας; Ανεδαφικά αναπληρώματα τής οντολογίας ή τυχαιότητα ή λειτουργική χρησιμότητα ή «επιστημονική» ηθική.
Μάθημα 6. Ο γόνιμος αγνωστικισμός: μια Κριτική Οντολογία. Ρεαλισμός, εμπειρισμός και η επικαιρότητα «κοινωνικής επαλήθευσης της γνώσης».
Μάθημα 7. Οι φιλοσοφικές προκλήσεις τής Θεωρίας τής Σχετικότητας και τής Κβαντομηχανικής.
Μάθημα 8. Οι φιλοσοφικές προκλήσεις των «επιστημών» τού εγκεφάλου: Συνείδηση - Ασυνείδητο - Αυτεπίγνωση τού εγώ Υπαρκτική Ετερότητα.
Μάθημα 9. Η νεωτερική αποϊέρωση τής ψυχοσωματικής συγκρότησης τού υποκειμένου. Το άλυτο πρόβλημα τού «κακού».
πηγή
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου