19 Ιουλίου 2012

Φοιτητής ετών… 92!


Φοιτητής ετών… 92!
Κώστας Γεωργιάδης: Ο μεγαλύτερος σε ηλικία φοιτητής του Πανεπιστημίου Κύπρου


Έκανε πραγματικότητα της ζωής του, τη ρήση ενός από τους μεγαλύτερους στοχαστές και φιλόσοφους της αρχαιότητας, το «γηράσκω αεί διδασκόμενος» του Σωκράτη. Ο λόγος για τον κ. Κώστα Γεωργιάδη, ο οποίος παρότι διανύει τη δέκατη δεκαετία της ζωής του, με νεανικό ζήλο παρακολουθεί ανελλιπώς τα μαθήματα Κοινωνιολογίας στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου, ενώ νωρίτερα ολοκλήρωσε τη μέση εκπαίδευσή του φοιτώντας στο νυχτερινό σχολείο.
Έτσι εκπληρώνει ένα όνειρο ζωής, όπως λέει και ο ίδιος, και εξηγεί ότι η επιθυμία του πάντα ήταν να εμπλουτίζει περαιτέρω τις γνώσεις του και κυρίως πάνω στο αντικείμενο που τον ενδιαφέρει, την ελληνική γλώσσα. «Δεν είμαι άνθρωπος του καφενείου, είμαι της δράσης, θέλω να κρατώ το μυαλό μου συνέχεια σε εγρήγορση, κάτι που το πετυχαίνω μέσα από το πανεπιστήμιο», τονίζει για να προσθέσει ότι θα συνεχίσει τα μαθήματά του με τη βοήθεια του θεού καθώς στόχος του είναι σε ένα χρόνο να πάρει το πτυχίο του.

ΓΡΑΦΕΙ Η ΕΛΕΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ



Πόσων χρονών είστε κ. Γεωργιάδη και τι ακριβώς σπουδάζετε στο Πανεπιστήμιο Κύπρου;
Γεννήθηκα στις 5 Οκτωβρίου του 1919 και είμαι 92 χρονών. Σπουδάζω Κοινωνιολογία στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών του Πανεπιστήμιου Κύπρου.

Σε ποιο έτος των σπουδών σας βρίσκεστε και γιατί επιλέξατε τον συγκεκριμένο κλάδο;
Βρίσκομαι στο τρίτο έτος των σπουδών μου και μου απομένει ακόμα ένα έτος για να πάρω το πτυχίο μου. Όσον αφορά το γεγονός ότι βρέθηκα στο Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών, ήταν μια ευτυχής συγκυρία γιατί βασικά δεν είχα κάποιο συγκεκριμένο κλάδο στο μυαλό, όταν αποφάσισα ότι θέλω να σπουδάσω. Αυτό που με ενδιέφερε ήταν να επεκτείνω τις γνώσεις μου και κυρίως στην ελληνική γλώσσα, κάτι που το συγκεκριμένο Τμήμα μου το προσφέρει. Γι’ αυτό όταν πέρασα τις τελικές εξετάσεις, γιατί να σας αναφέρω ότι παρακολούθησα πρώτα μαθήματα στο νυχτερινό σχολείο, μου προσέφεραν θέση από το πανεπιστήμιο στο συγκεκριμένο τμήμα και την αποδέχθηκα αμέσως με μεγάλη χαρά.

Τι σας ώθησε σε μια ηλικία που άλλοι άνθρωποι δεν κάνουν τίποτα να φοιτήσετε πρώτα στο νυχτερινό σχολείο και στη συνέχεια να σπουδάσετε;
Αιτία των σπουδών μου είναι το ενδιαφέρον μου για την ελληνική γλώσσα και η άσβεστη ανάγκη για τη μάθησή της. Έχω διαπιστώσει ότι εμείς οι ίδιοι, αν και είναι η γλώσσα μας, την υποτιμάμε. Όταν είχα κάνει στο παρελθόν ένα ταξίδι στην Κωνσταντινούπολη μαζί με άλλα άτομα, είχαμε επισκεφθεί το Πατριαρχείο και ο τότε μακαριστός σήμερα πατριάρχης, μας ανέφερε ότι το ευαγγέλιο γράφτηκε στην ελληνική γλώσσα και όταν μεταφράζεται δεν αποδίδεται επακριβώς, όπως όταν το διαβάζει κάποιος στα ελληνικά. Μας προέτρεψε να μελετήσουμε την ελληνική γλώσσα, για να μπορέσουμε να διαβάσουμε το πρωτότυπο ευαγγέλιο και θα τύχουμε της ευλογίας του θεού. Από τότε έβαλα στόχο ότι θα προσπαθήσω να ιδρυθούν ελληνικά σχολεία σε όλες τις χώρες του κόσμου, για να μπορέσει ο κόσμος να διαβάσει το ευαγγέλιο στο πρωτότυπο.

Μιλήστε μας λίγο για τη ζωή σας, πού γεννηθήκατε, αν έχετε δημιουργήσει οικογένεια και αν ναι πώς αντιμετωπίζουν την απόφασή σας αυτή;
Γεννήθηκα στην Κοκκινοτριμιθιά, αλλά από μικρή ηλικία, περίπου 15 ετών, έφυγα από το χωριό μου και ήρθα στη Λευκωσία. Όπως και τώρα έτσι και τότε υπήρχε οικονομική κρίση και έτσι δούλευα και παράλληλα πήγαινα σχολείο. Παρακολουθούσαν μαθήματα στο British Institute, αλλά λόγω του πολέμου κατατάχθηκα στον αγγλικό στρατό όπου παρέμεινα για εννέα χρόνια από το 1939 μέχρι το 1948. Στη συνέχεια επέστρεψα στην Κύπρο και δημιούργησα ένα εργοστάσιο παρασκευής χυμών, όμως με την τουρκική εισβολή και κατοχή το εργοστάσιο αυτό βρέθηκε στη νεκρή ζώνη και έτσι όλα έμειναν στη μέση και αναγκάστηκα να ξεκινήσω από την αρχή. Μετά το ’74 λόγω χρεών αναγκάστηκα να γίνω πλανόδιος πωλητής. Δεν έχω νυμφευθεί και έτσι δεν έχω δικά μου παιδιά, όμως είχα τη χαρά να έχω μια μεγάλη οικογένεια από τα αδέλφια μου που μου χάρισαν πολλά ανίψια.

Οι συμφοιτητές και το διαδίκτυο

Περιγράψετε μας μια συνηθισμένη ημέρα σας…
Οι μέρες μου είναι συνήθως πολύ γεμάτες. Ξυπνάω περίπου στις πέντε το πρωί, κάνω τη γυμναστική μου, στη συνέχεια την προσευχή μου, μετά προγευματίζω και ύστερα κάθομαι και μελετάω τα μαθήματά μου. Το μεσημέρι πηγαίνω στο πανεπιστήμιο καθώς τα μαθήματά μου ξεκινούν γύρω στις 12 και διαρκούν συνήθως μέχρι αργά το απόγευμα. Φέτος παρακολουθώ τέσσερα μαθήματα, αλλά σκοπεύω να πάρω ακόμα ένα γιατί νιώθω ότι μπορώ να αντεπεξέλθω.

Πείτε μας δύο λόγια για τη σχέση σας με τους καθηγητές και τους συμφοιτητές σας. Κάνετε παρέα με τους συμφοιτητές εκτός μαθήματος; Πώς νιώθετε που οι ακαδημαϊκοί που σας διδάσκουν είναι μικρότεροί σας και πώς σας αντιμετωπίζουν οι ίδιοι;
Οι σχέσεις μου τόσο με τους συμφοιτητές όσο και με τους καθηγητές μου είναι άριστες. Βρισκόμαστε με αρκετούς από αυτούς και συζητάμε διάφορα θέματα και πέραν των μαθημάτων, αλλά αποφεύγω να ξενυχτώ γιατί την επόμενη μέρα δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω τα μαθήματα. Ένας ακόμα λόγος που αποφεύγω τα ξενύχτια είναι ότι με ενοχλεί ο καπνός και σχεδόν σε όποιο χώρο και να πας καπνίζουν. Όσον αφορά τους καθηγητές που με διδάσκουν πιστεύω ότι δεν παίζει κανένα ρόλο η ηλικία τους. Από τη στιγμή που είναι καθηγητής εγώ θα τον σεβαστώ.

Η καθημερινότητά σας, σας φέρνει σε επαφή με τη νεολαία του τόπου μας. Πώς βλέπετε του νέους του σήμερα;
Σήμερα οι νέοι έχουν εθιστεί στο διαδίκτυο. Αναλώνουν πολλές ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή, με αποτέλεσμα, πιστεύω, να στερούνται άλλων δραστηριοτήτων που είναι απαραίτητες για μια ισορροπημένη ζωή.

Η δική σας σχέση με την τεχνολογία ποια είναι;
Καλή θα έλεγα, αφού το κομπιούτερ και το διαδίκτυο με βοηθούν στη μελέτη μου, αλλά σίγουρα δεν είναι μια σχέση εξάρτησης όπως βλέπω να συμβαίνει γύρω μου.

Το μυστικό της μακροζωίας

Ποιο είναι το μυστικό της μακροζωίας σας, θα θέλετε να το μοιραστείτε μαζί μας;
Ποτέ στη ζωή μου δεν κάπνισα και δεν ήπια αλκοολούχα ποτά, αναψυκτικά και καφέδες. Η διατροφή μου είναι λιτή. Δηλαδή αποφεύγω τα τηγανιτά φαγητά και τρώω κυρίως βραστά με ελαιόλαδο και λεμόνι σε μικρές ποσότητες. Παν μέτρο άριστο και στη διατροφή.

Έχετε σπουδάσει και κάτι άλλο στο παρελθόν;
Έχω πτυχίο Ανωτέρας Λογιστικής και έχω μελετήσει Χημεία και Βιολογία. Μπορώ να σας πω ότι δημιούργησα και δύο φάρμακα τα οποία το μεν πρώτο θεραπεύει τις εσωτερικές και εξωτερικές πληγές και το δεύτερο τη δυσκοιλιότητα. Τώρα προσπαθώ να δημιουργήσω ένα φάρμακο που να μαυρίζει τα μαλλιά.

Προωθήσατε τα φάρμακα, τις πατέντες αυτές, στην αγορά;
Έκανα κάποιες ενέργειες και αναμένω σύντομα αποτελέσματα.

Από πού πηγάζει όλη αυτή η ενέργεια που εκπέμπετε, που τη διαπιστώνει κάποιος γνωρίζοντάς σας από κοντά, ενώ βλέπουμε ανθρώπους με τα μισά σας χρόνια να είναι μονίμως κουρασμένοι;
Η εντολή του πατρός ημών θεού. Το σώμα μας δεν είναι δικό μας είναι περιουσία του θεού και οφείλουμε να το συντηρούμε σύμφωνα με τις εντολές του. Όταν τηρείς τις εντολές του έχεις και τη δύναμη και την ενέργεια να προχωρήσεις. Οι περισσότεροι με το που βγαίνουν στη σύνταξη χάνουν τις ώρες τους άσκοπα στα καφενεία χωρίς να κάνουν κάτι δημιουργικό, με αποτέλεσμα να αδρανεί το μυαλό τους. Εγώ επέλεξαν να το κρατάω σε εγρήγορση.

Ποιο μήνυμα θα θέλατε να μεταδώσετε στον κόσμο και κυρίως στους νέους;
Ότι η ραχοκοκαλιά της οικονομίας μιας χώρας είναι η αγροτική παραγωγή, γι’ αυτό και καλώ όλους, όποια θέση και να έχουν, όσα πτυχία και να έχουν να μην χάσουν την επαφή τους με τη γη.

πηγή: περιοδικό Πρωτεύουσα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top