18 Μαρτίου 2012

ΤΖΙΝΤΟΥ ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ

Όταν αποκαλείς τον εαυτό σου Ινδό, μουσουλμάνο, χριστιανό, ευρωπαίο ή ο,τιδήποτε άλλο, υιοθετείς τη βία. Καταλαβαίνεις το γιατί; Γιατί διαχωρίζεις τον εαυτό σου από την υπόλοιπη ανθρωπότητα, Κι ο διαχωρισμός για λόγους πίστης, εθνικότητας ή παράδοσης, γεννά τη βία.

Εάν όλη μου τη ζωή ήμουν βίαιος, τότε η αντίδρασή μου φυσικά θα είναι βίαιη. Αλλά εάν έχω ζήσει χωρίς βία –όχι μόνο φυσική βία αλλά και ψυχολογική βία, που είναι η επιθετικότητα, ο ανταγωνισμός, η σύγκριση, η μίμηση, η προσαρμογή (όλα αυτά είναι μέρος της βίας)– αν έχω ζήσει όπως έζησε ο Κ., τότε, όταν δεχτούν επίθεση ο φίλος μου ή η αδελφή μου ή η γυναίκα μου, θα αντιδράσω σύμφωνα με τον τρόπο που έχω ζήσει. Καταλαβαίνετε; Εξαρτάται από το πώς έχω ζήσει. Η τέχνη της ζωής είναι η μεγαλύτερη τέχνη απ' όλες. Να ζει κανείς όχι σύμφωνα με αυτά που είπε κάποιος άλλος, αλλά έχοντας βρει για τον εαυτό του την υπέρτατη αυτή τέχνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top