14 Φεβρουαρίου 2013

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 8η ενότητα ΣΤ' Δημοτικού (Χριστούγεννα).


8ο   ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ   ΓΛΩΣΣΑΣ

       Ονοματεπώνυμο:………………………………………..…….. 


1. Στις παρακάτω περιόδους να μετατρέψετε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο.

«Η μοναδική φορά που άφησα τον τόπο μου είναι όταν έφυγα και ΄γω για νακάνω το στρατιωτικό μου» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κύριος Μανόλης.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ο δημοσιογράφος τον ρώτησε τότε: «Γιατί συνεχίζεις να μένεις ακόμα εδώ;».
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
«Μην ξεχάσεις» του υπενθύμισα «να πάρεις το βιβλίο που σου είπα».
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
«Θα έρθω κάποια άλλη μέρα να σας 6ω» μας διαβεβαίωσε.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
«Θα μείνετε κι εσείς μαζί μας μέχρι αύριο;» τους ρώτησε ο αδερφός της.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
«Αν συνεχίσω έτσι, δε θα γράψω καλά στο διαγώνισμα» σκέφτηκε η Μαρία.
……………………………………………………………………………………………………….……………………………………



2. Στις παρακάτω περιόδους να μετατρέψετε τον πλάγιο λόγο σε ενθύ.


Τους παρακάλεσε να πάνε μια μέρα να τον δουν.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Τη συμβούλευε να μη βιάζεται και να προσέχει στο δρόμο.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………...
Τα παιδιά παραποιούνταν συνεχώς πως ο δάσκαλος ήταν πολύ αυστηρός μαζί τους.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Τον ρώτησε πού τα είχε μάθει αυτά που έλεγε.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Του φώναξε θυμωμένος να φύγει γρήγορα από εκεί.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………
Ήθελα να τον ρωτήσω αν θα μείνει στο σπίτι του θείου του ή αν θα πάει σε ξε­νοδοχείο.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………

3.Στις παρακάτω περιόδους να σημειώσετε στις παρενθέσεις το είδος της σύνδεσης (παρατακτική ή υποτακτική).

Οι περισσότεροι τότε ασχολούνταν με τα ζώα και την καλλιέργεια της γης γιατί ήταν αγρότες. ( ...............…………………….. )
Με τα ζώα μας πηγαίναμε τα κριθάρια και τα στάρια μας και παίρναμε το α­λεύρι.               ( ...............……………………….. )
Αρκετοί δούλευαν εργάτες σε άλλους, αλλά είχαν και ζώα. ( ...............…………. ………..)
Πιο πολύ έχουν αλλάξει, παρά εξαφανιστεί. ( ...............…………………….. )
Είχαμε τα καΐκια που πηγαινοέφερναν τα εμπορεύματα. ( ................. ………………..)
Το καλοκαίρι έρχονται και το χειμώνα προετοιμαζόμαστε για να τους δε­χτούμε.            ( ...............……………….. / ..............……….………. )
Τα φεριμπότ δεν μπορούν να περάσουν απέναντι όταν έχουμε απαγορευτι­κά.                  ( ...............……………….. / ................. …………..…)
Τώρα θέλω να βρω μια δουλειά ώστε να μείνω στο νησί. (………………../……………….)



4. Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω φράσεων με το σωστό τύπο των επιθέ­των που βρίσκονται στις παρενθέσεις και στη συνέχεια να μεταφέρετε τις φράσεις στον άλλο αριθμό.

το............................................ περιστατικό (επείγων, -ούσα, -ον)
.................................................................................................................................
του............................................ ζητήματος (δευτερεύων, -ούσα, -ον)
..............................................................................................................................
την............................................. περίσταση (παρών, -ούσα, -όν)
...................................................................................................................
τους.......................................... μαθητές (απών, -ούσα, -όν
     ……………………………………………………………………………………………………………….
τα................................................ πεδία (ευρύς -εία, -ύ)
..........................................................................................................................
οι.................................................. άνθρωποι (θρασύς, -εία, -ύ}
........................................................................................................................
των.............................................. οργάνων (οξύς, -εία, -ύ}
........................................................................................................................
την............................................... αλλαγή (ταχύς, -εία, ~ύ]
.....................................................................................................................
το................................................ ρυθμό (βραδύς, -εία, -ν)
     …………………………………………………………………………………………………………..



5  Να συμπληρώσετε τα κενά των παρακάτω προτάσεων με λέξεις της παρένθεσης, που σχετίζονται με το επάγγελμα και την εργασία.
(πολυάσχολος, εργατικός, επαγγελματικός, επάγγελμα, υπάλληλος ,εργαζόμενος,  εργάτης, εργοδότης, συνεργάτης, άνεργος, εργασία,απεργία, ανεργία, ημερομίσθιο, υπερωρία)
Η κοπέλα είναι πολύ................................... και έμπειρη........................................
Το γραφείο ζητά νέους...............................................
Ο σχολικός..................................................... προσανατολισμός βοηθά τους μαθητές να
         επιλέξουν το μελλοντικό τους..........................................
Είναι............................................. εδώ και πολύ καιρό και ζει με το επίδομα του τα­-μείου ...........................................
Το.............................................. του ανειδίκευτου...................................... είναι πολύ χα­-μηλό. Οι.................................... όμως αντιδρούν στην αύξηση του.
Οι........................................... στα νοσοκομεία κήρυξαν τριήμερη.................................... .
Είναι τόσο........................ που συχνά αναγκάζεται να κάνει πολλές……………………………….
       για να προλάβει να ολοκληρώσει τις.................................................... που αναλαμβάνει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top