14 Φεβρουαρίου 2013

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 4η ενότητα ΣΤ' Δημοτικού (Διατροφή).




ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤ’ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗ Δ’ ΕΝΟΤΗΤΑ




Ονοματεπώνυμο:                                                             Ημερομηνία:                                



1.     Κάνω εγκλιτική αντικατάσταση στα ρήματα «θυμήθηκες, εκτελείτε, έχουν νικηθεί»:
















2.     Συμπληρώνω τον πίνακα:

Θετικός
Συγκριτικός
Υπερθετικός
κακιά



υγιής




φαρδύ



πολύ (επίρ.)


καλά (επίρ.)






3.     Συμπληρώνω με ερωτηματικό, θαυμαστικό, αποσιωπητικά και διαλυτικά, όπου χρειάζεται:

Χρειάζεται μυική δύναμη για να το σηκώσεις.
Πρόσεχε Του Μαιου το αεράκι είναι επικίνδυνο.
Πόσες αναμνήσεις έχω από το νεραιδοχωριό
Άλλαξέ το αμέσως



5.     Κάνω σύνταξη:

Φώναξε τόσο, ώστε όλοι τον άκουσαν.

Αν αργήσεις τη Δευτέρα, θα χάσουμε τα εισιτήρια.

Κρεμάστε τις χριστουγεννιάτικες κάλτσες στο τζάκι.

Τα δέντρα μεταφέρονταν μέσα στα σπίτια και οι άνθρωποι τα στόλιζαν για να εξασφαλίσουν καλή σοδειά τον επόμενο χρόνο.


Στην Ευρώπη, υπήρχε παλαιότερα η συνήθεια να μαγειρεύουν μεγάλα πουλιά.



6. Συμπλήρωσε τα κενά των προτάσεων, βάζοντας τα ρήματα των παρενθέσεων στην προστακτική του αορίστου, στο β’ ενικό πρόσωπο.

·                     Ανάβαλε  (αναβάλλω) το ραντεβού σου και έλα μαζί μας για φαγητό.
·                     ………………… (αποβάλλω) αυτή την κακή συνήθεια να μην τρως πρωινό.
·                     ……………………… (υπογράφω) το συμβόλαιο για να φύγουμε.
·                     …………………………… (αναπτύσσω) περισσότερο τα επιχειρήματά σου για τη διατροφή, για να είσαι πιο πειστικός.
·                    ………………………….. (απολαμβάνω) το υπέροχο δείπνο που σου ετοίμασα!
·                     ………………………………… (παραγγέλλω) κι εσύ γρήγορα, γιατί πεινάω!
·                     ……………………………….. (παραδίδω) το τιμολόγιο των τροφίμων μόνο στον υπεύθυνο του μαγαζιού.



7. Μέσα στο κρυπτόλεξο έχουν βρει καταφύγιο επτά ρήματα. Αφού τα βρεις, να συμπληρώσεις τα κενά του πίνακα.

Κ
Α
Τ
Α
Β
Α
Λ
Λ
Ω
Α
Μ
Κ
Λ
Π
Μ
Θ
Σ
Ι
Τ
Α
Α
Ε
Θ
Ε
Δ
Υ
Α
Α
Ζ
Π
Ρ
Ξ
Τ
Φ
Ν
Ζ
Β
Χ
Ο
Τ
Ν
Α
Γ
Δ
Χ
Ρ
Ψ
Δ
Υ
Μ
Θ
Ξ
Ε
Ψ
Ε
Π
Ι
Τ
Ρ
Ε
Π
Ω
Ρ
Χ
Ω
Δ
Υ
Φ
Τ
Μ
Η
Τ
Ω
Β
Ω
Θ
Γ
Ω
Π
Ξ
Υ
Ω
Ρ
Ο
Σ
Κ
Ρ
Ο
Υ
Ω

ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΝΕΣΤΩΤΑ
Β’ ΕΝΙΚΟ
Β’ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ


ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΟΡΙΣΤΟΥ
Β’ ΕΝΙΚΟ
Β’ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ

ΠΡΟΣΤΑΚΤ. ΑΟΡΙΣΤΟΥ
Β’ ΕΝΙΚΟ
Β’ΠΛΗΘΥΝΤΙΚΟ

καταβάλλεις
καταβάλλετε
κατέβαλες
καταβάλατε
κατάβαλε
καταβάλτε (καταβάλετε)



























8. Στην παρακάτω συνταγή λείπουν πολλά γράμματα. Μπορείς να τα συμπληρώσεις;

Ξεπαγ...στε τον κιμά και τοποθετ....στε τον σε μια λεκάνη. Μουσκέψτ... την ψίχα του ψωμιού στο γάλα και στ....ψτε τη. Ρ...ξτε τη στη λεκάνη και προσθέστ.. αλάτι, πιπέρι και φρέσκο βούτυρο. Ζυμ...στε καλά το μείγμα και μετά δημιουργ.......στε μπιφτέκια στο ίδιο μέγεθος. Βουτυρ....στε το σκεύος και βάλτε τα μπιφτέκια. Ψ......στε τα στους 220ο C για είκοσι λεπτά.


Δέκα διατροφικές προτάσεις για καλή σχολική επίδοση
Τα σχολεία αρχίζουν και είναι η καλύτερη περίοδος για να εφοδιαστείτε, εκτός από τσάντες, τετράδια και μολύβια, με γνώσεις για τη σωστή διατροφή του παιδιού σας. Μην ξεχνάτε ότι βρίσκονται σε μια ηλικία ταχύτατης σωματικής αλλά και πνευματικής ανάπτυξης, με αποτέλεσμα να παρουσιάζουν υψηλές ανάγκες για πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Εξάλλου, έχει παρατηρηθεί ότι η διατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους επιδρά σε σημαντικό βαθμό και στην επίδοσή τους. Ακολούθως αναφέρονται χρήσιμες συμβουλές για μια καλή σχολική διατροφική απόδοση:
Ξεκινήστε την ημέρα του με ένα πλήρες και ισορροπημένο πρωινό. Το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να λειτουργήσει καλά, ιδιαίτερα μετά τον νυχτερινό ύπνο, που τα αποθέματα ενέργειας είναι χαμηλά. Πολλές μελέτες, μάλιστα, έχουν συσχετίσει τη λήψη ενός υγιεινού πρωινού (το οποίο καλύπτει το 25% των ημερήσιων αναγκών σε θρεπτικά συστατικά) με καλύτερη σχολική απόδοση, μεγαλύτερη ικανότητα εκμάθησης, μνήμης και συνδυαστικής σκέψης.
Μεταξύ άλλων έχουν γίνει έρευνες, που στην πλειοψηφία τους αποδεικνύουν την συσχέτιση μεταξύ του σιδήρου στη διατροφή και του δείκτη νοημοσύνης (IQ),(τα δημητριακά μας προμηθεύουν με ικανοποιητική ποσότητα σιδήρου). Τέλος, αρκετές μελέτες έδειξαν ότι τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν 30% λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα. Καλό θα είναι επομένως το πρωινό των παιδιών σας να περιλαμβάνει:
·                            1 φλιτζάνι γάλα 1,5 % με 40 gr δημητριακά ολικής άλεσης, 1 φρούτο
·                            1 γιαούρτι 1,5 %, 2 φρυγανιές σικάλεως με βούτυρο και μέλι ή μαρμελάδα, 1 φρούτο
·                            1 ποτήρι φυσικό χυμό, 1 τοστ
·                            1 ποτήρι φυσικό χυμό, 2 φρυγανιές σικάλεως, 30 gr τυρί, 1φρούτο
Ετοιμάστε ένα κολατσιό για το σχολείο, καθώς προσφέρει στα παιδιά την απαραίτητη ενέργεια που χρειάζονται ώστε να είναι δραστήρια και αποδοτικά στις ενδοσχολικές τους ασχολίες. Είναι προτιμότερο να φροντίζετε εσείς για το κολατσιό του από το σπίτι, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει:
·                            1 τοστ, 1 φρούτο
·                            1 κουλούρι Θεσσαλονίκης, 1 φρούτο
·                            1 γιαούρτι με φρούτα, 1 ποτήρι χυμό
·                            1 σπιτική τυρόπιτα ή σπανακόπιτα, 1 φρούτο
·                            1 κομμάτι σπιτικού κέικ, 1 φρούτο
Αν ωστόσο πρέπει το παιδί να προσανατολιστεί σε προϊόντα του κυλικείου, τότε φροντίστε οι αγορές του να είναι προσεκτικές και να μην αφορούν τρόφιμα με αυξημένα επίπεδα λιπαρών και ζάχαρης, όπως είναι τα γαριδάκια, οι πίτσες, τα αναψυκτικά, αλλά να περιορίζονται σε κάτι από όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω.
Το μεσημεριανό φαγητό είναι το κυριότερο γεύμα της ημέρας. Είναι προτιμότερο να υπάρχει μια σταθερή ώρα όπου παρευρίσκεται όλη η οικογένεια καθώς συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση των παιδιών και στη διαμόρφωση των διατροφικών τους προτύπων. Καλό είναι να υπάρχει μια ποικιλία και μια πληρότητα στα γεύματα, δηλαδή να υπάρχουν όλες οι ομάδες τροφίμων (αμυλούχα, πρωτεϊνούχα, λαχανικά, φρούτα, ελαιόλαδο). Η ποικιλία στα φαγητά ανοίγει την όρεξη και εξασφαλίζει την πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών.
Παναγιώτης Α. Βαραγιάννης   Κλινικός διαιτολόγος-Διατροφολόγος



10. Αφού διαβάσεις το κείμενο να σημειώσεις (Σ) για κάθε σωστή πρόταση και (Λ) για κάθε λανθασμένη. 

Α. τα παιδιά παρουσιάζουν χαμηλές ανάγκες για πρόληψη θρεπτικών συστατικών.  ------
Β. Πολλές μελέτες έχουν συσχετίσει τη λήψη ενός υγιεινού πρωινού με καλύτερη         σχολική επίδοση.                                                                                            -------
Γ. Τα παιδιά που τρώνε πρωινό έχουν περισσότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα.------
Δ. Είναι καλύτερα  τα παιδιά να παίρνουν κολατσιό από το σπίτι.  -------
Ε. Το βραδινό είναι το καλύτερο γεύμα. -------



11. Βρες στο κείμενο μια αποτελεσματική και μια υποθετική πρόταση και γράψτε τες.
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………



12. Γράψε τους βαθμούς των υπογραμμισμένων επιθέτων του κειμένου.
       ΘΕΤΙΚΟΣ                              ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΣ                        ΥΠΕΡΘΕΤΙΚΟΣ                  
_____________________________________________________
_____________________________________________________ 
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________



13. Συμπλήρωσε τις ανεξάρτητες προτάσεις με δικές σου αποτελεσματικές.

Ήμουν τόσο χαρούμενη,……………………………………
Άργησε τόσο πολύ,…………………………………………
Η φωτιά ήταν τόσο δυνατή,…………………………



14.Γράψε τις προστακτικές Ενεστώτα και Αορίστου των παρακάτω ρημάτων καταγράφω, μιλώ, οδηγώ και υπογραμμίζω.

                                                    ΕΝΕΣΤΩΤΑΣ
………………….           …………………     ……………………..           ……………………….
………………….           …………………     …………………….            ……………………….
                                                      ΑΟΡΙΣΤΟΣ
…………………           ………………….     …………………….           …..…………………
…………………            ………………….     …………………….          ……………………….   



15. Βρες τα αντώνυμα των λέξεων:

Υγιεινό  ……………     Χορτοφάγος……………..     Φρέσκος …………..
Νόστιμο …………….      Ωφέλιμο ………. …..     αλμυρό  ………… ….    
Υπεύθυνος  …………..    φωτεινός  …………..      ευγενικός   ……………         



16. Γράψε ένα μικρό κείμενο για να πείσεις τους συμμαθητές σου να τρώνε πρωινό. Φτιάξε και ένα μικρό σλόγκαν. (Χρησιμοποίησε επίθετα στον συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό, προστακτική ή υποτακτική και αρκετά σημεία στίξης).
Σλόγκαν………………………………………………………………………

Κείμενο
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………
      


Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top