10 Φεβρουαρίου 2012

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ - ΤΟΜΑΤΙΣ ΑΛΦΡΕΝΤ

"Μαθησιακές δυσκολίες. Ο ρόλος του αυτιού και της "συνειδητοποιημένης" ακοής στη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσλειτουργίες."


Περιγραφή

"Όλως παραδόξως, ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες είναι συνήθως ένα προικισμένο παιδί. Οι γνώσεις του εντυπωσιάζουν τον περίγυρό του, αλλά ο κόσμος γύρω του μένει κλειστός και αδιαπέραστος. Αναγκάζεται... να ανασύρει θησαυρούς από τη φαντασία του προκειμένου να φτάσει το επίπεδο των συμμαθητών του, όμως οι προσπάθειές του πέφτουν στο κενό. Η επιτυχία δεν έρχεται ποτέ. Δεν καταλαβαίνει τίποτα από την παράδοση του δασκάλου και οι εργασίες του, γεμάτες ορθογραφικά λάθη, είναι γραμμένες με γράμματα δυσανάγνωστα."

Αλφρέντ Τοματίς


Η δυσλεξία και οι λοιπές μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν σήμερα μια σοβαρή κοινωνική επιδημία που
μαστίζει το εκπαιδευτικό μας σύστημα και ταλαιπωρεί χιλιάδες οικογένειες.
Χρησιμοποιώντας στοιχεία από την ανατομία, τη φυσιολογία, την ψυχολογία και τη γλωσσολογία,
ο καθηγητής Α. Τοματίς εισχωρεί στα άδυτα της λειτουργίας του ακουστικού συστήματος και στις σχέσεις του αφενός με τη φώνηση της γλώσσας, αφετέρου δε με τη μάθηση και την επικοινωνία με τον κόσμο.
Αυτό που ανακαλύπτει είναι μια ευθέως ανάλογη εξάρτηση αυτών των λειτουργιών με τη σωστή
λειτουργικότητα του αυτιού, η οποία ανατομικά ολοκληρώνεται από τον τέταρτο κιόλας μήνα της κύησης (όταν το αυτί αναπτύσσεται πλήρως στο έμβρυο) και στη συνέχεια τροφοδοτεί με πληροφορίες και ενέργεια τον διαρκώς αναπτυσσόμενο εγκέφαλο. Κάθε λοιπόν δυσλειτουργία των παραπάνω διαδικασιών οφείλεται, κατά τον Τοματίς, σε ατελή ενοποίηση η οποία προκαλείται από κακή ανάπτυξη της ακουστικής λειτουργίας εξαιτίας διαφόρων αναπτυξιακών παραγόντων.
Ο καθηγητής Τοματίς κάνει μια πρωτοπόρα ανάλυση της δυσλεξίας και των μαθησιακών
δυσκολιών και η επιτυχία, που απολαμβάνει διεθνώς η μέθοδος θεραπείας που έχει αναπτύξει,
επιβεβαιώνει με το παραπάνω την ορθότητα των θεωριών του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top