Μάθηση χωρίς σκέψη είναι χαμένος κόπος. Σκέψη χωρίς μάθηση είναι κίνδυνος. Κομφούκιος*
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
▼
23 Δεκεμβρίου 2012
18 Δεκεμβρίου 2012
17 Δεκεμβρίου 2012
«Ο ντροπαλός μακελάρης που πέρασε αθόρυβα από τη ζωή» - ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ ΤΟΥ ΚΟΝΕΚΤΙΚΑΤ ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΑΝ ΟΙ NEW YORK TIMES ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΓΟΥΜΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ-ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥ ΤΟΥ ΚΟΝΕΚΤΙΚΑΤ ΠΟΥ ΕΞΕΔΩΣΑΝ ΟΙ NEW YORK TIMES ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΓΟΥΜΕ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑΣ-ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ.
Στο μάθημα της λογοτεχνίας, κρατούσε ένα μαύρο χαρτοφύλακα και κάθονταν κοντά στην πόρτα, ώστε να μπορεί να μπαινοβγαίνει χωρίς να τον παίρνουν χαμπάρι...
ΟΜΙΛΙΕΣ - "Η Ελλάδα και η Δύση" (17/12, 19:00 - 21:00)
Τίτλος Εκδήλωσης:
Η Ελλάδα και η Δύση.
Ημερομηνία διεξαγωγής: Δευτέρα, 17/12/2012 - 19:00 - 21:00
Φορέας διοργάνωσης: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Megaron plus
Ονοματεπώνυμα: (Α) Τηλέμαχος Μαράτος, δημοσιογράφος: «Ο Δάντης και η Αρχαία Ελλάδα»
Φορέας διοργάνωσης: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Megaron plus
Ονοματεπώνυμα: (Α) Τηλέμαχος Μαράτος, δημοσιογράφος: «Ο Δάντης και η Αρχαία Ελλάδα»
(B) Pedro Olalla, συγγραφέας, ελληνιστής, Πρεσβευτής του Ελληνισμού: «Αρκαδία: φορέας ελληνισμού, συνιστώσα πολιτισμού».
Συντονισμός: Αντώνης Ρεγκάκος, Καθηγητής αρχαίας ελληνικής φιλολογίας, Ακαδημαϊκός
URL μετάδοσης: http://live.grnet.gr/megaronplus/
URL φορέα: http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=982
URL φορέα: http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=982
Χαρακτηριστικά Μετάδοσης: Φυσική Γλώσσα Ομιλητή
Δικαιώματα Πρόσβασης: Μόνο για την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα
ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ: Κοινωνική Ψυχολογία των ΜΜΕ
Pascal Marchand - Εκδόσεις Πεδίο
A. Burquet – M.P. Fourquet - Courbet
A. Ginet – F. Girard – Y.YP.T.A. Van Dijk
Δημοσιεύθηκε στην ημερήσια
εφημερίδα
«Τύπος Θεσσαλονίκης» στις
15-7-2009.
Παρουσίαση: Δημήτρης Κακαβελάκης
Επιστημονική επιμέλεια Στάμιος
Παπαστάμου
Ένα βιβλίο σύγχρονης κοινωνικής ψυχολογίας για το ρόλο των ΜΜΕ στις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες επικοινωνιακού επηρεασμού των ατόμων, των κοινωνικών ομάδων και των εθνικών συνόλων σε όλο τον πλανήτη. Για να επιδρούν μαζικά ακόμα και ατομικά, τόσο σε ολόκληρο τον πλανήτη, καθώς και σε κάθε εθνική χώρα, όπως συμβαίνει και στη χώρα μας.
13 Δεκεμβρίου 2012
Οικονομική κρίση ή κρίση αξιών;
Παρατηρώντας συχνά τη νέα γενιά -γιατί ό, τι και να λένε κάποιοι αυτή την γενιά τη βλέπω σαν το παράθυρο στο μέλλον- συχνά αναρωτιέμαι, αν τα όνειρα τους και οι φιλοδοξίες τους είναι θύματα της οικονομικής κρίσης ή της κρίσης αξιών της εποχής μας...
Λόγω επαγγέλματος περνάω αρκετές ώρες μαζί τους και αυτά πάντα κάπου ανάμεσα στα ανώμαλα παραθετικά και τον αόριστο β' των αρχαίων...ή κάπου ανάμεσα στους στίχους του Ομήρου συχνά τρυπώνουν τις ανησυχίες τους!9 Δεκεμβρίου 2012
Ναπολέων Λαπαθιώτης- Εκ βαθέων
Λυπήσου με, Θεέ μου, στο δρόμο που πήρα,
χωρίς, ως το τέλος, να ξέρω το πώς,
--χωρίς να' χω μάθει, με μια τέτοια μοίρα,
ποιο κρίμα με δένει, και ποιος ο σκοπός!
Λυπήσου τα χρόνια που πάνε χαμένα,
προτού η νύχτα πάλι βαριά ν' απλωθεί,
ζητώντας τους άλλους, ζητώντας και μένα,
ζητώντας εκείνο που δε θα βρεθεί!
Λυπήσου όλα κείνα που πάνε του κάκου,
γιατί έτσι τους είπαν πως είναι γραφτό,
και γίνουνται χώμα, στα βάθη ενός λάκκου,
χωρίς να γυρέψουν το λόγο γι' αυτό!
Λυπήσου κι εκείνα, λυπήσου και μένα,
--και μένα, που πάω με καρδιά στοργική,
ζητώντας μια λύση, σε πράγματα ξένα,
που δεν έχουν, Θε μου, καμιά λογική...
Λιγάκι να κάνω πως κάτι με σέρνει,
λιγάκι να φέξει, μες στα σκοτεινά,
κι αμέσως η μοίρα μού το ξαναπαίρνει,
κι αμέσως η νύχτα γυρίζει ξανά...
Λυπήσου με, Θεέ μου, στην απόγνωσή μου,
λυπήσου τη φλόγα που μάταια σκορπώ
--λυπήσου με μες στην αγανάκτησή μου,
να ζω δίχως λόγο και δίχως σκοπό...
ζητώντας τους άλλους, ζητώντας και μένα,
ζητώντας εκείνο που δε θα βρεθεί!
Λυπήσου όλα κείνα που πάνε του κάκου,
γιατί έτσι τους είπαν πως είναι γραφτό,
και γίνουνται χώμα, στα βάθη ενός λάκκου,
χωρίς να γυρέψουν το λόγο γι' αυτό!
Λυπήσου κι εκείνα, λυπήσου και μένα,
--και μένα, που πάω με καρδιά στοργική,
ζητώντας μια λύση, σε πράγματα ξένα,
που δεν έχουν, Θε μου, καμιά λογική...
Λιγάκι να κάνω πως κάτι με σέρνει,
λιγάκι να φέξει, μες στα σκοτεινά,
κι αμέσως η μοίρα μού το ξαναπαίρνει,
κι αμέσως η νύχτα γυρίζει ξανά...
Λυπήσου με, Θεέ μου, στην απόγνωσή μου,
λυπήσου τη φλόγα που μάταια σκορπώ
--λυπήσου με μες στην αγανάκτησή μου,
να ζω δίχως λόγο και δίχως σκοπό...
3 Δεκεμβρίου 2012
Μητέρα Ρέα Κυβέλη
H Κυβέλη
είναι η Ρέα / Αερ / Ηρα / στην Φρυγία. Τα επίθετα που την χαρακτηρίζουν είναι η
Πανπότνια, Ισόδρομη καθώς και το Δεσποινα Θεών. Η λατρεία της
Κυβέλης πρωτοξεκίνησε στην Μικρά Ασία , κοντά στην Πέργαμο. Συχνά αναφέρετε ως
θεά Ρέα ή ΙΔΑΙΑ, ή μήπως (ΙΔΕΑ) την μητέρα του Δια και ήταν γνωστή με πολλά
προσωνύμια, όπως και το Μεγάλη Μητέρα. Ναός της ήταν κοντά στην Τροία, στο όρος
Ίδη. Αλλα και το Ιδαίον Αντρον στην Κρήτη.
Suda, Lexicon
Alphabetic letter kappa, entry 2602, line 1
Alphabetic letter kappa, entry 2602, line 1
28 Νοεμβρίου 2012
26 Νοεμβρίου 2012
22 Νοεμβρίου 2012
21 Νοεμβρίου 2012
Κύκλος δωρεάν ξεναγήσεων "Γνωρίζω την πόλη μου"
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης διοργανώνει το φθινοπωρινό κύκλο δωρεάν
ξεναγήσεων με τίτλο «Γνωρίζω και Μαθαίνω την Πόλη μου». Βασικοί στόχοι του
προγράμματος είναι η προβολή των μοναδικών μνημείων και των ιστορικών περιοχών
της πόλης, τα οποία τόσο οι δημότες όσο και οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης,
έχουν τη σπάνια δυνατότητα να γνωρίσουν διεξοδικά.
ΖΩΝΤΑΝΗ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ (19:00-21:00): Συζήτηση για τα μεγάλα πολιτικά θέματα της Μέσης Ανατολής, της Ευρώπης και της Ελλάδας
Τίτλος Εκδήλωσης: Bernard-Henri Levy και Jean-Marie Colombani: Συζήτηση για τα μεγάλα πολιτικά θέματα της Μέσης Ανατολής, της Ευρώπης και της Ελλάδας.
Ημερομηνία διεξαγωγής: Τετάρτη, 21/11/2012 - 19:00 - 21:00
Φορέας διοργάνωσης: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Megaron plus
Ονοματεπώνυμα Ομιλητών: (Α) Bernard-Henri Levy , (Β) Jean-Marie Colombani
Φορέας διοργάνωσης: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - Megaron plus
Ονοματεπώνυμα Ομιλητών: (Α) Bernard-Henri Levy , (Β) Jean-Marie Colombani
URL μετάδοσης: http://live.grnet.gr/megaronplus/
URL φορέα: http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=1062
URL φορέα: http://www.megaron.gr/default.asp?pid=5&la=1&evID=1062
Χαρακτηριστικά Μετάδοσης: Φυσική Γλώσσα Ομιλητή
Δικαιώματα Πρόσβασης: Μόνο για την ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ - ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΟΗΘΗΜΑ
Χρήσιμο για μαθηματικούς που ψάχνουν για ασκήσεις εκτός των συνηθισμένων.
210 σελίδες
19 Νοεμβρίου 2012
18 Νοεμβρίου 2012
16 Νοεμβρίου 2012
15 Νοεμβρίου 2012
14 Νοεμβρίου 2012
Πολυτεχνείο
Η επέτειος που κάθε χρόνο έρχεται την κατάλληλη στιγμή για να μας υπενθυμίσει ότι κάποτε στο παρελθόν οι νέοι αυτής της χώρας φοιτητές και μαθητές ισοπέδωσαν τον φασισμό και ανέτρεψαν την χούντα… μια επέτειος που προσπερνάμε στα σχολικά βιβλία γιατί είναι ένα λεπτό ζήτημα όπως συνήθως λένε οι σπουδαίοι του τόπου, ναι αυτοί οι ίδιοι που καταθέτουν στεφάνια στο μνημείο της αυλής του Πολυτεχνείου και όλα αυτά μπροστά στις κάμερες!Την περίοδο της χούντας κάθε είδηση που τυπωνόταν στις τότε εφημερίδες ήταν ελεγχόμενη, ο λαός λοιπόν βυθιζόταν καθημερινά στο ψέμα και είχε χάσει την ελευθερία του. Τα νέα μεταδίδονταν από στόμα σε στόμα. Την Τετάρτη 14 Νοεμβρίου στη Πατησίων από την μια άκρη του Πολυτεχνείου έως την άλλη υπήρχε πολύς κόσμος, γεγονός πρωτόγνωρο για μια εποχή όπου υπήρχε η μόνιμη απαγόρευσης της συνάθροισης των 5 ατόμων και άνω.
12 Νοεμβρίου 2012
10 Νοεμβρίου 2012
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ Η Θανατηφόρα Απάτη της Χημειοθεραπείας
«Η Χημειοθεραπεία Θεραπεύει και… η Γη Είναι Επίπεδη»* Από τον Φόβο του «Θανατηφόρου» Καρκίνου και τον Μύθο της Χημειο- «θεραπείας» στην Πραγματικότητα της Εναλλακτικής Αντιμετώπισης.
Μερικές δεκαετίες από τη δημοσίευση του περίφημου βιβλίου του Δρ. Χάμερ Καρκίνος, Ασθένεια της Ψυχής, και την επακόλουθη οργανωμένη καταδίωξή του, μέχρι τον τελικό εγκλεισμό του στις γαλλικές φυλακές και παρά το γεγονός ότι οι φωνές, που προέρχονται τόσο από τους ίδιους τους ασθενείς και τους συγγενείς τους, όσο και από τον ιατρικό χώρο, κατά της πληθαίνουν, τα πράγματα στο τοπίο της «θεραπείας» του καρκίνου δεν φαίνεται να έχουν προχωρήσει…
9 Νοεμβρίου 2012
ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΛΑΘΗ ΣΕ… ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
*«Ευχαριστούμε όλους όσοι μας
συμπαραστάθηκαν» (και όχι: «όλους όσους…» διότι είναι υποκείμενο στο ρήμα που
ακολουθεί, αλλά: «ευχαριστούμε όσους…» και «επικοινωνεί με όλους όσους
εκτιμάει», επειδή εδώ το «όσους» είναι αντικείμενο του ρήματος).
*π.μ. (=προ μεσημβρίας), μ.μ.
(=μετά μεσημβρίαν και όχι μετά μεσημβρίας), π.Χ.(=προ Χριστού), μ.Χ. (=μετά
Χριστόν και όχι μετά Χριστού).
*Περισσότεροι από έναν ή
περισσότεροι του ενός (και όχι: περισσότεροι από ένας)
*Γίνονται όλοι δεκτοί
ανεξαρτήτως ηλικίας (και όχι: ανεξαρτήτου ηλικίας).
*Ενήργησα στο πλαίσιο των
αρμοδιοτήτων μου (και όχι: στα πλαίσια).
*πόσο πολλοί, τόσο πολλοί,
πόσο πολλή (και όχι: πόσοι πολλοί, τόσοι πολλοί, τόση πολλή)
*κατ΄ αρχήν (=στα βασικά
σημεία), Κατ΄ αρχάς (=αρχικά). Π.χ. «Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε κατ’ αρχήν», «
Κατ’ αρχάς να διευκρινίσουμε…»
*Ο επικεφαλής, του
επικεφαλής, τον επικεφαλής, οι επικεφαλής κλπ. (και όχι: τον επικεφαλή, του
επικεφαλούς)
*Οι μέθοδοι / παράμετροι
αυτές (και όχι: οι μέθοδοι / παράμετροι αυτοί). Οι παλαιές οδοί, οι κεντρικές
είσοδοι, οι πολλές ψήφοι (και όχι: οι παλιοί οδοί, οι κεντρικοί είσοδοι, οι
πολλοί ψήφοι)
*Η αναπληρώτρια διευθύντρια
/υπουργός (και όχι: η αναπληρωτής διευθυντής/υπουργός)
Κλητική: «κυρία Πρόεδρε» (και
όχι: «κυρία Πρόεδρος)
*«15 Σεπτεμβρίου» ή «15 του
Σεπτέμβρη» (και όχι: «15 Σεπτέμβρη»)
*Το ουσ. λάθος δεν μπορεί να
χρησιμοποιείται ως επιθετικός προσδιορισμός: π.χ. «λανθασμένη έκφραση» (και
όχι: «λάθος έκφραση»).
*«έχω απαυδήσει» (και όχι:
«έχω απηυδήσει», αλλά: «είμαι απηυδισμένος»).
*«Γενετικό υλικό» και όχι
γεννητικό. Αλλά «προγεννητικός έλεγχος» και όχι προγενετικός
*Εξοκέλλω και όχι εξοκείλλω.
Αλλά εξόκειλα, θα εξοκείλω, έχω εξοκείλει.
*Αποτείνομαι, μέλλ. θα
αποταθώ (και όχι: αποτανθώ).
*«Η λέξη αυτή απαντά συχνά
στον Όμηρο» (και όχι: απαντάται).
*«Στο βιβλίο του
πραγματεύεται το θέμα των κοινωνικών θεσμών» (και όχι: διαπραγματεύεται). Αλλά:
«Ο Υπουργός Εξωτερικών διαπραγματεύεται τους όρους της ειρήνης».
*«Απολαύει της εμπιστοσύνης»
(και όχι: απολαμβάνει).
*Το ρήμα προοιωνίζομαι δεν
έχει ενεργητική φωνή. Π.χ. «Η τακτική αυτή προοιωνίζεται την ήττα» (και όχι
«προοιωνίζει την ήττα»).
*Το »αυξάνω» χρησιμοποιείται
πολύ συχνά λανθασμένα: » Τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται» (και όχι:»τα τέλη κυκλοφορίας
αυξάνουν», αλλά: «η κυβέρνηση αυξάνει τα τέλη κυκλοφορίας»). Ομοίως,
«αυξάνονται οι συντάξεις» (και όχι: «αυξάνουν οι συντάξεις», αλλά «τα ταμεία
αυξάνουν τις συντάξεις»).
*Τα ρήμα διαρρέω και
λειτουργώ είναι αμετάβατα: «διέρρευσε από πολιτικούς κύκλους η πληροφορία ότι…»
ή: «πολιτικοί κύκλοι φρόντισαν να διαρρεύσει η πληροφορία ότι…» (και όχι:
«πολιτικοί κύκλοι διέρρευσαν την πληροφορία ότι…»). «Θα θέσω το μηχάνημα σε
λειτουργία» (και όχι: «θα το λειτουργήσω»).
*Ασχολούμαστε, ασχολούμασταν
(και όχι: ασχολιόμαστε κλπ. διότι το ρήμα είναι ασχολούμαι και όχι
ασχολιέμαι).) Στον αόριστο όμως, ασχολιόταν
*«Αυτός επανέλαβε (αόρ.) την
προσπάθεια χτες» – «Εσύ επανάλαβε (προστκτ.) την προσπάθεια αύριο». Οι
προστακτικές δεν παίρνουν χρονική αύξηση. Ομοίως, «παρήγγειλα ένα ποτό» –
«παράγγειλέ μου ένα ποτό» (ποτέ στην προστακτική:παρήγγειλε ένα ποτό), «αυτός
αντέγραψε τις σημειώσεις» – «αντίγραψέ μου τις σημειώσεις», «αυτός απέρριψε την
πρότασή του» – «εσύ απόρριψε την πρότασή του»
*Επαναλαμβάνω (και όχι:
ξαναεπαναλαμβάνω).
*Πριν από την έναρξη (και
όχι: πριν την έναρξη).
*Οποιοσδήποτε, οτιδήποτε (και
όχι: ο οποιοσδήποτε, το οτιδήποτε).
*Τέως πρόεδρος: ο μέχρι πρo
τινος πρόεδρος, ο προηγούμενος (από το σημερινό) πρόεδρο. Πρώην πρόεδρος: ο
πριν από πολύ καιρό πρόεδρος.
*Το άρα δεν είναι σωστό να
συνοδεύεται από το λοιπόν(όχι: «άρα λοιπόν») ούτε υποκαθίσταται από το άραγε(!)
*Δεν χρησιμοποιείται το
«κύριος» ή το «κυρία» για πρόσωπα που έχουν πεθάνει (παρατίθεται απλώς το όνομα
ή προηγείται το «αείμνηστος» ή «μακαρίτης», αν χρειάζεται)
*Δεν χρησιμοποιούμε το
«κύριος» ή το «κυρία» όταν παρουσιάζουμε τον εαυτό μας (και όχι: «γεια σας,
είμαι ο κύριος Βάγγος»). Η μόνη εξαίρεση του κανόνα που είναι ανεκτή είναι όταν
μιλάμε σε μικρά παιδιά
*Το «κ.κ.» χρησιμοποιείται
μόνο στο γραπτό λόγο . Γράφουμε «οι κ.κ. ομιλητές» αλλά εκφωνούμε «οι κύριοι
ομιλητές» (και όχι: «οι κύριοι κύριοι ομιλητές»)
*Το «μέσα» μπροστά από «σ»
γίνεται «μες» (αλλά όχι απαραίτητα, μπορεί να μείνει «μέσα»), ποτέ όμως «μεσ’».
Π.χ. «Μεσ’ από το δάσος», αλλά «μες στο δάσος» ή «μέσα στο δάσος».
*Ψιλή κυριότητα (νομικός
όρος) και όχι υψηλή κυριότητα
Προσοχή στη διάκριση
«σαν» και «ως»: το «σαν» χρησιμοποιείται για παρομοιώσεις , ενώ το «ως»
χρησιμοποιείται για πραγματικές ιδιότητες.
Έτσι για παράδειγμα όταν
αναφερόμαστε σε ενέργειες δικηγόρων, γιατρών κλπ που έχουν σχέση με την άσκηση
του επαγγέλματός τους, τότε λέμε «ενήργησε ως δικηγόρος», «θεωρεί, ως γιατρός».
Για ανάλογες ενέργειες ατόμου που δεν ασκεί το επάγγελμα χρησιμοποιούμε το
«σαν» : «μίλησε σαν δικηγόρος» (χωρίς να είναι), «τον φρόντισε σαν γιατρός».
Σημειωτέον ότι το «ως»
ακολουθείται από κατηγορούμενο που πρέπει να μπει στην κατάλληλη πτώση, π.χ. «η
εκλογή του ως καθηγητή» (και όχι: «ως καθηγητής»), «οι ενέργειές του ως
δικηγόρου», «η γνωμάτευσή του ως ιατρού».
7 Νοεμβρίου 2012
Κοινοβουλευτικό πραξικόπημα στη Βουλή. ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΤΙΣ 5μμ !
Κοινοβουλευτικό πραξικόπημα στη Βουλή πριν λίγο. Ο πρόεδρος της βουλής διέκοψε την συνεδρίαση της Βουλής ενώ άρχιζε η ψηφοφορία με θέμα αντισυνταγματικότητα του νομοσχεδίου γιατί οι αντιμνημονιακοί βουλευτές ήταν περισσότεροι από τους μνημονιακούς. ΟΛΟΙ στους δρόμους! ΟΛΟΙ στο ΣΥΝΤΑΓΜΑ στις 5μμ. Να ακυρώσουμε το πραξικόπημα και τα μέτρα τους!
6 Νοεμβρίου 2012
Γιατί οι τυφώνες έχουν γυναικεία ονόματα;
Τυφώνας (typhoon), ονομάζεται στην Μετεωρολογία ένα ατμοσφαιρικό σύστημα* με κλειστή περιστροφική (κυκλωνική) κυκλοφορία γύρω από ένα κέντρο χαμηλής βαρομετρικής πίεσης. Οι τροπικοί κυκλώνες προκαλούν συνήθως μεγάλες καταστροφές, καθώς παράγουν εξαιρετικά σφοδρούς ανέμους (με ταχύτητες από 75 έως και άνω των 155 Κόμβων) και καταρρακτώδεις βροχές.
4 Νοεμβρίου 2012
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ. ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Η ΔιεΘνής Ολυμπιάδα τουρκικής γλώσσας (Τούρκικα: Uluslararası Türkçe Olimpiyatları), είναι διοργάνωση στην οποία μαθητές που γνωρίζουν την τουρκική γλώσσα διαγωνίζονται στη γραμματική, γραφή, προφορικές ικανότητες, στην ανάγνωση ποιημάτων και στη λογοτεχνία.
3 Νοεμβρίου 2012
Δηλητήρια σε ποτάμια και λίμνες. Ασωπός και Πηνειός αναδεικνύονται πρωταθλητές της ρύπανσης με βαρέα μέταλλα
της Αλεξάνδρας Χαΐνη |
Εκτεταμένη ρύπανση των ποταμών και λιμνών της Ελλάδας από βαρέα μέταλλα με άμεσες επιπτώσεις στις καλλιέργειες και άρα στις τροφές που καταναλώνουμε, καταγράφει έρευνα επιτροπής εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε από τον «ενιαίο φορέα ελέγχου τροφίμων » (ΕΦΕΤ). Η έρευνα είχε ως στόχο την εκτίμηση των κινδύνων που κρύβει η κατανάλωση επιβαρημένων προϊόντων και τη λήψη των απαραίτητων μέτρων. |
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ ΣΕ ΝΙΚΕΛΙΟ ΚΑΙ ΧΡΩΜΙΟ [ΕΚΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΧΗΜΕΙΑΣ ΑΘΗΝΩΝ]
Επικίνδυνα τρόφιμα πλούσια σε νικέλιο και χρώμιο φαίνεται ότι καταναλώνουν, μεταξύ άλλων οι Έλληνες. Τρόφιμα βολβοί, όπως πατάτες, κρεμμύδια και καρότα που καλλιεργούνται σε περιοχές με ρυπασμένο υδροφόρο ορίζοντα, μολύνονται με υψηλές συγκεντρώσεις νικελίου και χρωμίου που καταλήγουν στο στομάχι μας.
2 Νοεμβρίου 2012
Πνευματικές θεραπείες
Πνευματικές θεραπείες; Γιατί όχι; (η βάση της πνευματικής θεραπείας) (λειτουργεί η πνευματική θεραπεία;)
Πιστεύεται πως ο καρκίνος εμφανίστηκε από τότε που υπάρχει ζωή. Τα πρώτα ίχνη ανέρχονται σε 80 εκατομμύρια χρόνια πριν. Σε ένα αγγλικό μουσείο βρίσκεται ένα προϊστορικό ζώο με καρκίνο στα οστά της ουράς.
30 Οκτωβρίου 2012
Gustave Moreau - Η Ωραία Ελένη
Στη διάρκεια της καριέρας του ο Gustave Moreau (1826-1898) ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το πρόσωπο της Ελένης της Τροίας. Το έργο του "η Ελένη στα τείχη της Τροίας", αριστούργημα του συμβολισμού στη ζωγραφική, πωλείται το 1885 στο συλλέκτη Jules Beer , ενώ το 1913 εξαφανίζεται από την αγορά της τέχνης. Σήμερα είναι γνωστό από μια φωτογραφία.
29 Οκτωβρίου 2012
Επιστημονικό Διήμερο: Ιστοριογραφία της Ελληνικής Εκπαίδευσης: Επανεκτιμήσεις και προοπτικές, 2-3 Νοεμβρίου 2012, Πανεπιστημιούπολη Γάλλου, Ρέθυμνο
Αφιερώνεται στη μνήμη του Αλέξη Κ. Δημαρά
Αντικείμενο του επιστημονικού αυτού Διημέρου είναι η
χαρτογράφηση της πορείας της ιστοριογραφίας της ελληνικής
εκπαίδευσης, που, αν και έχει αναγνωρισιμότητα πεδίου ήδη από τον 19ο
αιώνα, παρουσιάζει ερευνητική ευρωστία με σχετικές επιστημονικές δημοσιεύσεις
από τη δεκαετία του 1970 και εξής. Η βιβλιογραφική παραγωγή στην
τεσσαρακονταετία αυτή ανασυγκρότησε σε σημαντικό βαθμό την ελληνική
εκπαιδευτική πραγματικότητα του παρελθόντος, διαμορφώνοντας παράλληλα τα
κυρίαρχα χαρακτηριστικά του επιστημονικού πεδίου της Ιστορίας της Εκπαίδευσης
μέσα από τις θεωρητικές παραδοχές και τα μεθοδολογικά παραδείγματα που
κυριάρχησαν, αλλά και τις θεματικές, τον ιστορικό χρόνο και χώρο που έλκυσαν
περισσότερο το ερευνητικό ενδιαφέρον.
Ερωτήματα και ζητήματα σχετικά με την ιστοριογραφική
τοπογραφία (συνολική και επιμέρους κατά περίοδο και θεματική) του επιστημονικού
πεδίου της ιστορίας της ελληνικής εκπαίδευσης, η κριτική διερεύνηση των σχέσεων
- ή της απουσίας των - με συγγενή επιστημονικά πεδία και τις θεωρητικές και
ερευνητικές κατευθύνσεις της διεθνούς ιστοριογραφίας οδήγησαν στον
προσδιορισμό του θέματος της επιστημονικής αυτής συνάντησης. Ως οργανωτική
ομάδα - και εκπροσωπώντας πανεπιστημιακά Τμήματα που θεραπεύουν τον
επιστημονικό αυτό κλάδο και ένα επιστημονικό σωματείο στο οποίο συμμετέχουν
μέλη από τον ευρύτερο επιστημονικό χώρο της Ιστορίας της Εκπαίδευσης -
θελήσαμε να εστιάσουμε, κατά τη φάση αυτή, στη συγκρότηση της ιστοριογραφικής
εικόνας του κλάδου και στην παρουσίαση της σημερινής έρευνας και διδασκαλίας
της Ιστορίας της Εκπαίδευσης στα επιμέρους ακαδημαϊκά ιδρύματα και ερευνητικά
κέντρα της χώρας μας. Παράλληλα, επιδίωξη της συνάντησης είναι η ενθάρρυνση του
διαλόγου μεταξύ των κοινοτήτων των ιστορικών της εκπαίδευσης, των ιστορικών και
των λοιπών κοινωνικών επιστημόνων, καθώς και του διαλόγου των επιστημονικών
γενεών.
24 Οκτωβρίου 2012
ΧΑΪΚΟΥ
Ζωγραφιά μανιταριών από τον Τσικούσο (1763-1830) και το χαϊκού "κάτι διασκεδαστικό" του Ρανγκιού (1798-1876)):Μετά την πυρά/σώθηκ' η θράκα/ένα κόκκινο φύλλο
Το χαϊκού (ιαπ.: 俳句, "αστείος στίχος") είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. Περιγράφει μια εικόνα της φύσης και δίνει στοιχεία για την εποχή του χρόνου μέσα από εποχιακές λέξεις (Κίγκο). Υπάρχουν επίσης ποιητές χαϊκού οι οποίοι ακολουθούν μια πιο ελεύθερη φόρμα. Ο ιδρυτής του σύγχρονου χαϊκού ως αυτόνομη μορφή ποίησης ήταν ο Μασαόκα Σίκι, ο οποίος επίσης διαμόρφωσε τον όρο χαϊκού (από τους παλιότερους χαϊκάι ή χόκκου). Ένα χαϊκού διαβάζεται σε μια αναπνοή.
21 Οκτωβρίου 2012
20 Οκτωβρίου 2012
Θεατρική Παράσταση για Σχολεία: Ευριπίδου Ελένη [ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ 1 ΝΟΕΜΡΒΙΟΥ]
Θέατρο Κνωσός
Πατησίων και Κνωσού 11, τηλ: 210 8677 070
ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ, Ε Λ Ε Ν Η
μια παράσταση για την εκπαίδευση
Στο Θέατρο Κνωσός γίνεται μια προσπάθεια προσέγγισης του έργου «ΕΛΕΝΗ» του Ευριπίδη με νέα από σκηνικής άποψης ματιά.
Για το λόγο αυτό ο καθηγητής Πανεπιστημίου, θεατρολόγος και κριτικός θεάτρου Κώστας Γεωργουσόπουλος μας τίμησε με τη συμμετοχή του και συνεργάζεται μαζί μας.
Έτσι, στην αρχή της παράστασης σε σύντομη αναφορά του μιλάει για τη σημασία της τραγωδίας και στη συνέχεια αναφέρεται στο φαινόμενο «ΕΛΕΝΗ», πώς δηλαδή η ηρωίδα από τη δαιδαλώδη περιοχή του μύθου ανέβηκε στον ουρανό, γοητεύοντας τους ποιητές των αιώνων από τον Όμηρο ως τον Ελύτη.
Η παράσταση ανεβαίνει σε μετάφραση Τάσου Λέρτα, σκηνοθεσία Λάμπρου Τσάγκα, μουσική Νίκου Ξανθούλη με τη συμμετοχή 14 ηθοποιών.
Τέλος, για να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να παρακολουθήσουν την παράσταση, αποφασίσαμε όλοι οι συνεργάτες από κοινού, το εισιτήριο να παραμείνει στην περσινή χαμηλή τιμή των 7 ευρώ. Επιπλέον δε, ένα ποσοστό μαθητών που αδυνατούν να καταβάλλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου, κατόπιν συνεννόησης με το θέατρο να μπορούν να παρακολουθήσουν την παράσταση δωρεάν.
Έναρξη παραστάσεων: πρωινά από 1 Νοεμβρίου 2012
Τιμή εισιτηρίου: 7 ευρώ.
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ Έτσι βλέπω τον κόσμο
Σειρά ημίωρων εκπομπών με θέματα αιχμής της σύγχρονης φυσικής, αστροφυσικής, ιστορίας και φιλοσοφίας. Η νέα σειρά του τρίτου καναλιού της δημόσιας τηλεόρασης αποτελεί, τρόπον τινά, συνέχεια της επιτυχημένης σειράς των επιστημονικών εκπομπών της ΕΤ3 με τον τίτλο «Το Σύμπαν που αγάπησα» και τους ίδιους επιστημονικούς συντελεστές Μάνο Δανέζη και Στράτο Θεοδοσίου, καθηγητές του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στις εκπομπές εκείνες φάνηκε ότι οι ανακαλύψεις των τελευταίων δεκαετιών έχουν αλλάξει το τοπίο στην επιστημονική κοινότητα. Η νέα σειρά διερευνά το πώς ακριβώς διαμορφώνεται ο πολιτισμός μας από τις ανακαλύψεις αυτές, αλλάζοντας τελικά και τον κόσμο μας. Περιεχόμενο και στόχος της είναι η κατανόηση του γεγονότος ότι η ουσιαστική βάση της ανάπτυξης ενός Πολιτισμού αποτελείται από τρεις βασικές έννοιες: της ύλης, του χρόνου και του χρόνου. Οι έννοιες αυτές αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας των Θετικών επιστημών και το περιεχόμενο που τους προσδίδουμε κάθε φορά έχει βαθύ αντίκτυπο σε μια σειρά απαντήσεων σε φιλοσοφικά ερωτήματα, όπως από που ερχόμαστε, που πηγαίνουμε και ποια είναι η σκοπιμότητα μας στον κόσμο αυτόν.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: ΕΣΜΕΝ ΟΙΟΝ ΕΣΜΕΝ... ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ
Η Ρηγούλα Μπενιζέλου μεγάλωσε και μορφώθηκε σαν βασιλοπούλα στο αρχοντικό των Μπενιζέλων.
Η μετέπειτα Αγία Φιλοθέη.
Το ντοκιμαντέρ «ΕΣΜΕΝ ΟΙΟΝ ΕΣΜΕΝ. . . ΓΥΝΑΙΚΕΣ» εστιάζεται στο έργο που προσέφεραν οι πρώτες γυναίκες δασκάλες. Η αφηγήτρια αναφέρεται στην πρώτη δασκάλα κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας, τη ΦΙΛΟΘΕΗ ΜΠΕΝΙΖΕΛΟΥ, η οποία ξόδεψε την πατρική της περιουσία για την ίδρυση ενός «παρθενώνα» ως σχολείου στο Μοναστήρι του Αγίου Ανδρέα, στην ΕΥΑΝΘΙΑ ΚΑΪΡΗ και την ίδρυση Σχολείων Θηλέων, καθώς και στην ΕΡΑΤΩ ΚΑΡΙΚΗ, την πρώτη δασκάλα στην ΚΥΠΡΟ, τονίζοντας ότι η ανώτερη μόρφωση αποτελούσε προνόμιο μόνο των ανδρών. Επίσης, η αφηγήτρια αναφέρεται στις αντίξοες συνθήκες που αντιμετώπισαν οι πρώτες γυναίκες δασκάλες, αφού, πολλές φορές είτε βάλλονταν από παντού είτε κακοποιούνταν. Το 1890 η Μανιάτισσα ΙΩΑΝΝΑ ΣΤΕΦΑΝΟΠΟΛΗ είναι η πρώτη γυναίκα που εγγράφεται στη Φιλοσοφική Σχολή, ανοίγοντας έτσι τις πύλες του Πανεπιστημίου και για άλλες γυναίκες, ενώ το 1914 εγγράφεται η πρώτη γυναίκα στη Νομική Σχολή. Μέσα από τα πλάνα παλιών φωτογραφιών γυναικών τονίζεται ο αγώνας που δόθηκε από τις δασκάλες αλλά και η γενικότερη συνεισφορά τους.
Σενάριο-Σκηνοθεσία:
ΚΛΕΩΝΗ ΦΛΕΣΣΑ
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ. ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 9: "Εργασία - Μια... δουλειά την έχουμε"
Μια περιπλάνηση του ερευνητή κοινωνιολόγου της εργασίας Μάνου Σπυριδάκη στις «κρυμμένες εικόνες» των ελληνικών ταινιών: «Πρόσωπο με πρόσωπο» του Ροβήρου Μανθούλη, «Μαγική Πόλη» του Νίκου Κούνδουρου, «Της κακομοίρας» του Ντίνου Κατσουρίδη, «Μια ζωή την έχουμε» του Γιώργου Τζαβέλα και «Μιας πεντάρας νιάτα» του Ντίμη Δαδήρα. Μέσα από την παρουσίαση χαρακτηριστικών αποσπασμάτων αναδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η εργασία στην Ελλάδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έως τις μέρες μας. Ο κινηματογραφικός χώρος και χρόνος συνδέεται με τον πραγματικό και οι αναγωγές στη σημερινή πραγματικότητα είναι μοιραίες.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
ΚΡΥΜΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ, EΠΕΙΣΟΔΙΟ 12: "Παιδεία - Τέλος εποχής ή αρχή μιας άλλης;"
Μια περιπλάνηση του καθηγητή κοινωνιολόγου της σχολικής τάξης Γιάννη Καμαριανού στις «κρυμμένες εικόνες» των ελληνικών ταινιών: «Το καναρίνι ποδήλατο» του Δημήτρη Σταύρακα, «Νόμος 4000» του Γιάννη Δαλιανίδη, «Το ξύλο βγήκε απ' τον παράδεισο» του Αλέκου Σακελλάριου, «Τέλος εποχής» του Αντώνη Κόκκινου και «Ο ψύλλος» του Δημήτρη Σπύρου. Μέσα από την παρουσίαση χαρακτηριστικών αποσπασμάτων αναδεικνύεται ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο έως τις μέρες μας. Ο κινηματογραφικός χώρος και χρόνος συνδέεται με τον πραγματικό με τη χρήση αρχειακού υλικού και ειδικών λήψεων και οι αναγωγές στην εκάστοτε εποχή είναι μοιραίες.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ:
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Όροι και συνθήκες άσκησης του εκπαιδευτικού έργου στη δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση
"Η παρούσα έρευνα δεν στοχεύει απλά να καταγράψει τα εν πολλοίς γνωστά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην πράξη. Στόχος της είναι η επιστημονική αποτύπωση των απόψεων και αντιλήψεων των ίδιων των εκπαιδευτικών για τις συνθήκες εργασίας τους. Μας ενδιαφέρει, δηλαδή, να καταγράψουμε το πώς οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν την καθημερινότητά τους στο σχολείο που υπηρετούν. Αυτή η παράμετρος είναι από τους σημαντικότερους παράγοντες στην προσφορά ποιότητας και αποτελεσματικότητας στην εκπαίδευση. Αυτό γιατί η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα, όροι που τα τελευταία χρόνια απαντώνται όλο και περισσότερο στα κείμενα διεθνών οργανισμών, συναρτώνται πρωτίστως με την ικανοποίηση που νιώθει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, ο πρωταγωνιστής της σχολικής ζωής, από το επάγγελμά του."
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (2) [η-βιβλίο]
Φιλοσοφία
Περιεχόμενα:
1. Προσωκρατικοι (θαλης, αναξιμανδρος, αναξιμενης, ξενοφανης, ηρακλειτος, εμπεδοκλης, παρμενιδης, ζηνων, αναξαγορας, πυθαγορας, λευκιππος, δημοκριτος)
2. Σοφιστες (πρωταγορας, γοργιας, προδικος, θρασυμαχος, ιππιας, αντιφων, κριτιας)
3. Σωκρατης-πλατωνας
4. Αριστοτελης
5. Χρονολογιο
6. Χαρτες
7. Βιβλιογραφια
Περιεχόμενα:
1. Προσωκρατικοι (θαλης, αναξιμανδρος, αναξιμενης, ξενοφανης, ηρακλειτος, εμπεδοκλης, παρμενιδης, ζηνων, αναξαγορας, πυθαγορας, λευκιππος, δημοκριτος)
2. Σοφιστες (πρωταγορας, γοργιας, προδικος, θρασυμαχος, ιππιας, αντιφων, κριτιας)
3. Σωκρατης-πλατωνας
4. Αριστοτελης
5. Χρονολογιο
6. Χαρτες
7. Βιβλιογραφια
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (3) [η-βιβλίο]
Ιστορία-Ρητορική-Αρχαίο δράμα
Περιεχόμενα:
1. Ιστορια (οι απαρχές της ιστοριογραφίας, εκαταίος ο μιλήσιος, σκύλαξ ο καρυανδεύς, ευθυμένης ο μασαλιώτης, χάρων ο πυθοκλέους λαμψακηνός, ξάνθος ο λυδός, ακουσίλαος ο αργείος, φερεκύδης ο αθηναίος, ηρόδοτος, θουκυδίδης, ξενοφώντας)
2. Ρητορικη (εισαγωγή, αντιφών, ανδοκίδης, λυσίας, ισοκράτης, λυκούργος ισαίος, αισχίνης, δημοσθένης, υπερείδης, δείναρχος)
3. Αρχαιο δραμα
• εισαγωγη
Το δράμα και τα είδη του, τραγωδία, ο διόνυσος και η διονυσιακή λατρεία, οι πρόδρομοι των μεγάλων τραγικών
• τραγωδια
Αισχύλος (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, ικέτιδες, πέρσαι, επτά επί θήβας, προμηθεύς δεσμώτης, ορέστεια, αγαμέμνων, χοηφόροι, ευμενίδες)
Σοφοκλής (η ζωή του, οι καινοτομίες του, το έργο του, αίας, αντιγόνη, τραχίνιαι, οιδίπους τύραννος, ηλέκτρα, φιλοκτήτης, οιδίπους επί κολωνώ, ιχνευταί)
Ευριπίδης (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, άλκηστις, μήδεια, ηρακλείδαι, ιππόλυτος, ανδρομάχη, εκάβη, ικέτιδες, ηρακλής μαινόμενος, ίων, τρωάδες, ηλέκτρα, ιφιγένεια εν ταύροις, ελένη, φοίνισσαι, ορέστης, ιφιγένεια εν αυλίδι, βάκχαι, κύκλωψ, ρήσος)
• κωμωδια (εισαγωγή, δωρική κωμωδία: επίχαρμος, σώφρων ο συρακόσιος, αττική κωμωδία, αρχαία κωμωδία: κρατίνος, εύπολις, αριστοφάνης, μέση κωμωδία, νέα κωμωδία)
4. Χαρτες
5. Χρονολογιο
6. Βιβλιογραφια
Περιεχόμενα:
1. Ιστορια (οι απαρχές της ιστοριογραφίας, εκαταίος ο μιλήσιος, σκύλαξ ο καρυανδεύς, ευθυμένης ο μασαλιώτης, χάρων ο πυθοκλέους λαμψακηνός, ξάνθος ο λυδός, ακουσίλαος ο αργείος, φερεκύδης ο αθηναίος, ηρόδοτος, θουκυδίδης, ξενοφώντας)
2. Ρητορικη (εισαγωγή, αντιφών, ανδοκίδης, λυσίας, ισοκράτης, λυκούργος ισαίος, αισχίνης, δημοσθένης, υπερείδης, δείναρχος)
3. Αρχαιο δραμα
• εισαγωγη
Το δράμα και τα είδη του, τραγωδία, ο διόνυσος και η διονυσιακή λατρεία, οι πρόδρομοι των μεγάλων τραγικών
• τραγωδια
Αισχύλος (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, ικέτιδες, πέρσαι, επτά επί θήβας, προμηθεύς δεσμώτης, ορέστεια, αγαμέμνων, χοηφόροι, ευμενίδες)
Σοφοκλής (η ζωή του, οι καινοτομίες του, το έργο του, αίας, αντιγόνη, τραχίνιαι, οιδίπους τύραννος, ηλέκτρα, φιλοκτήτης, οιδίπους επί κολωνώ, ιχνευταί)
Ευριπίδης (η ζωή του, η τέχνη του, το έργο του, άλκηστις, μήδεια, ηρακλείδαι, ιππόλυτος, ανδρομάχη, εκάβη, ικέτιδες, ηρακλής μαινόμενος, ίων, τρωάδες, ηλέκτρα, ιφιγένεια εν ταύροις, ελένη, φοίνισσαι, ορέστης, ιφιγένεια εν αυλίδι, βάκχαι, κύκλωψ, ρήσος)
• κωμωδια (εισαγωγή, δωρική κωμωδία: επίχαρμος, σώφρων ο συρακόσιος, αττική κωμωδία, αρχαία κωμωδία: κρατίνος, εύπολις, αριστοφάνης, μέση κωμωδία, νέα κωμωδία)
4. Χαρτες
5. Χρονολογιο
6. Βιβλιογραφια