ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

11 Σεπτεμβρίου 2012

Παιδεία


Ζούμε σε εποχές που ενώ ο θεσμός του σχολειού οφείλει να μας κάνει ανθρώπους με λογική και κρίση, τείνει να μας βάζει όλους στο ίδιο καλούπι, δημιουργώντας βαθμοθηρικά αγρίμια και τίποτα παραπάνω. Έχουμε βαλθεί όλοι να κυνηγάμε ένα βαθμό. Τον μεγάλο βαθμό. Τον τέλειο βαθμό που θα μας κάνει όλους τελείους και κανέναν ξεχωριστό.

Μπορεί να ζούμε στην ψευδαίσθηση ότι με μεγάλο βαθμό εξασφαλίζεται το μέλλον μας αλλά κατα βάθος γνωρίζουμε πως κάτι τέτοιο δε συμβαίνει. Με κάποιο προφανώς επιτυχημένο τρόπο η κυβέρνηση και πιο συγκεκριμένα ο εκπαιδευτικός κλάδος κατάφερε να ποτίσει τις ψυχές των μαθητών με αρρωστημένο ανταγωνισμό που αποβλέπει κυρίως στην απομόνωση του κάθε εφήβου.Αυτό πιστεύω επιτεύχθηκε με το θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων. Στα σχολειά δημιουργείται ένα κλίμα αποχαύνωσης καθώς οι μαθητές αναγκάζονται να ασχοληθούν αποκλειστικά με τυποποιημένες δραστηριότητες χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να εντρυφήσουν σε κάποιο τομέα του ενδιαφέροντος τους. Έτσι τα μαθήματα μετατρέπονται από σύντροφο για ολόκληρη τη ζωή σε εργαλείο μιας χρήσεως για την απρόσωπη επιτυχία στις εξετάσεις.

Το ''κόλπο'' των εξετάσεων είναι και η αρχή μιας πολυ δοκιμασμένης τακτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση για να πετύχει την ολοκληρωτική απομόνωση κάθε νέου πολίτη. Ο μαθητής τελειώνοντας το σχολειό καλείται να αντιμετωπίσει μια κοινωνική ζούγκλα με μοναδικά του όπλα τις ασκήσεις φυσικής και μαθηματικών. Μια καλοδουλεμένη στρατηγική του υπουργείου που καταφέρει σοβαρά πλήγματα στους ανερχόμενους πολίτες όπως την αλλοίωση της ταυτότητας τους. Έτσι δημιουργώντας πανομοιότυπα ''ρομπότ'' αβοήθητα και ανίδεα, οι υψηλόβαθμοι πολιτικοί μπορούν να είναι ήσυχοι πως τα δημιουργήματα τους δεν θα έχουν τα εφόδια να υποστηρίξουν τα δικαιώματα τους. Κανένας αντίλογος δε θα ακουστεί, καμία ιδέα δε θα εκφραστεί και έτσι οι πολιτικοί θα συνεχίσουν να ρουφάνε το αίμα του κόσμου αφού ο ίδιος ο πολίτης θα συνεχίζει να ψηφίζει άβουλα και αποβλακωμένα τους ιδίους διπρόσωπους δικτάτορες.

Το 54 είναι μια εναλλακτική ομάδα αποτελούμενη από σκεπτόμενους μαθητές. Ενωμένοι, αποσκοπούμε στη δραστηριοποίηση όλων των φορέων του εκπαιδευτικού συστήματος με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση της γνωστικής διαδικασίας.
Συμβάλετε στη δράση της ομάδας 54 εδώ.

email: omada54@gmail.com
facebook group: https://www.facebook.com/groups/306639812748905/
blog: http://omada54.blogspot.gr/

Αλέξανδρος Γκορόπουλος Γιώργος Χατζηθεόκλητος Νίκος Σουσλούς Φαίδωνας Τσάμης
Βαγγέλης Σέμογλου Γιώργος Ασδέρης
Γιάννης Δαρδαβέσης Βαγγέλης Χασάπης
Γιώργος Τσιβρανίδης Χρήστος Μπαλαπανίδης
Κυβέλη Κάππου Σωτήρης Κυριακού
Κωστής Χρηστίδης Πάνος Δελαρούδης
Γιώργος Τσάμης Σοφία Μουταφίδου
Αποστόλης Λόλγιας Μαργαρίτα Εικοσιπεντάρη
Έλλη Δημαρέλη Γιώργος Πετκάκης
Σωτήρης Γκουλιμάρης Brigitte Cooreman
Θανάσης Γιαμουστάρης Μάνος Αλεξίου
Αφροδίτη Τσακαλίδου

και μετράμε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου