2 Μαΐου 2012

ΤΖΙΝΤΟΥ ΚΡΙΣΝΑΜΟΥΡΤΙ - ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ


ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Αυτά δεν είναι δικά μου λόγια` είναι τα λόγια του Διδασκάλου που με δίδαξε. Χωρίς
Εκείνον δεν θα μπορούσα να κάνω τίποτα, αλλά με τη δική Του βοήθεια τα πόδια
μου βάδισαν στην Ατραπό. Και σεις επίσης θέλετε να εισέλθετε στην ίδια Ατραπό,
συνεπώς τα λόγια που είπε σε μένα θα βοηθήσουν και σας, αν τα ακολουθήσετε. Δεν
αρκεί να πούμε ότι είναι λόγια αληθινά και όμορφα` εκείνος που επιθυμεί να
επιτύχει πρέπει να κάνει επακριβώς ό,τι του πουν. Το να κοιτάζει την τροφή και
να λέει ότι είναι καλή, δεν ικανοποιεί τον πεινασμένο. Πρέπει να απλώσει το
χέρι του και να φάει. Παρόμοια το να ακούτε τα λόγια του Διδασκάλου δεν αρκεί.
Πρέπει να κάνετε ό,τι λέει, προσέχοντας την κάθε λέξη, ακολουθώντας τον κάθε
υπαινιγμό. Αν δεν προσέξετε έναν υπαινιγμό, αν ξεχάσετε μια λέξη, έχει χαθεί
για πάντα, γιατί Εκείνος δεν μιλάει δυο φορές.

Τέσσερις προϋποθέσεις υπάρχουν γι' αυτή την Ατραπό:

Διάκριση

Έλλειψη επιθυμιών

Αγαθή συμπεριφορά

Αγάπη

Θα προσπαθήσω να σας περιγράψω ό,τι μου είπε ο Διδάσκαλος
για το καθένα από αυτά



ΔΙΑΚΡΙΣΗ

Η πρώτη προϋπόθεση είναι η Διάκριση και συνήθως ερμηνεύεται σαν διάκριση ανάμεσα στο
πραγματικό και το απατηλό, που οδηγεί τον άνθρωπο ώστε να μπορέσει να εισέλθει
στην Ατραπό. Είναι αυτό, αλλά είναι και πολύ περισσότερα και πρέπει να ασκείται
όχι μόνο στην αρχή της Ατραπού, αλλά σε κάθε βήμα της, κάθε μέρα, μέχρι το
τέλος. Εισέρχεσθε στην Ατραπό, επειδή μάθατε ότι μόνο σ' αυτήν μπορείτε να
βρείτε εκείνα τα πράγματα που αξίζει να αποκτηθούν. Οι άνθρωποι που δεν
γνωρίζουν εργάζονται για να αποκτήσουν πλούτη και δύναμη, αλλά αυτά διαρκούν
μόνο μια ζωή είναι συνεπώς απατηλά. Υπάρχουν ανώτερα πράγματα - πράγματα που
είναι αληθινά και διαρκή από τη στιγμή που θα τα δείτε, δεν θα επιθυμείτε πλέον
τίποτε άλλο.

Σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν μόνο δυο είδη ανθρώπων -
εκείνοι που γνωρίζουν και εκείνοι που δεν γνωρίζουν. Και ακριβώς αυτή η γνώση
είναι το σημαντικό. Το ποια είναι η θρησκεία του ατόμου ή σε ποια φυλή ανήκει
δεν είναι πράγματα σημαντικά. Εκείνο που έχει σημασία είναι η γνώση - η γνώση
του σχεδίου του Θεού για τους ανθρώπους. Γιατί ο Θεός έχει ένα σχέδιο, και το
σχέδιο αυτό είναι η εξέλιξη. Από τη στιγμή που ο άνθρωπος το κατανοήσει και το
γνωρίσει πραγματικά, δεν μπορεί να μην εργάζεται γι αυτό και να μην ταυτίζεται
μαζί του, επειδή είναι υπερβολικά ένδοξο και όμορφο. Έτσι, λοιπόν, επειδή
γνωρίζει, βρίσκεται στο πλευρό του Θεού, υπερασπιζόμενος το καλό και αντιστεκόμενος
στο κακό, εργαζόμενος για την εξέλιξη και όχι για ιδιοτελείς σκοπούς.

Αν βρίσκεται στο πλευρό του Θεού, τότε είναι ένα μαζί μας και
δεν έχει καμιά σημασία αν αποκαλεί τον εαυτό του Ινδουιστή, Βουδιστή, Χριστιανό
ή Μουσουλμάνο, αν είναι Ινδός ή Άγγλος, Κινέζος ή Ρώσος. Εκείνοι που βρίσκονται
στο πλευρό Του, γνωρίζουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πρέπει να κάνουν και προσπαθούν
να το κάνουν. Όλοι οι άλλοι δεν γνωρίζουν ακόμη τι θα έπρεπε να κάνουν, γι αυτό
και συχνά φέρονται α-νόητα και προσπαθούν να επινοήσουν δικούς τους τρόπους που
νομίζουν ότι θα είναι ευχάριστοι για τους ίδιους, χωρίς να κατανοούν ότι όλοι
είναι ένα και, συνεπώς, μόνο εκείνο που επιθυμεί ο Ένας μπορεί να είναι αληθινά
ευχάριστο για όλους. Αυτοί ακολουθούν το απατηλό, αντί για το πραγματικό. Αν
δεν μάθουν να διακρίνουν ανάμεσα στα δυο, δεν μπορούν να τοποθετηθούν στο πλευρό
του Θεού. Επομένως η διάκριση αυτή είναι το πρώτο βήμα.

Αλλά ακόμη και όταν έχετε κάνει την επιλογή σας, πρέπει να
θυμάστε ότι ανάμεσα στο πραγματικό και το απατηλό υπάρχουν πολλές ποικιλίες και
μια διάκριση είναι επίσης απαραίτητη ανάμεσα στο σωστό και το λαθεμένο, το
σημαντικό και το ασήμαντο, το χρήσιμο και το άχρηστο, το αληθινό και το
ψεύτικο, το ιδιοτελές και το ανιδιοτελές.

Ανάμεσα στο σωστό και το λαθεμένο δεν θα είναι δύσκολο να
διαλέξετε, γιατί εκείνοι που επιθυμούν να ακολουθήσουν το Διδάσκαλο έχουν ήδη
αποφασίσει να κάνουν πάση θυσία το σωστό. Αλλά το σώμα και ο άνθρωπος είναι δυο
ξεχωριστά πράγματα και η θέληση του ανθρώπου δεν είναι πάντα ίδια με τη θέληση
του σώματος. Όταν το σώμα σας επιθυμεί κάτι, σταματήστε και σκεφτείτε αν εσείς
πραγματικά το επιθυμείτε. Γιατί εσείς είστε ο Θεός και θέλετε μόνο ό,τι θέλει ο
Θεός. Αλλά θα πρέπει να ψάξετε βαθιά μέσα σας για να βρείτε τον Θεό και να
ακούσετε τη φωνή Του, που είναι η δική σας φωνή. Μην μπερδεύετε το σώμα σας με
τον εαυτό σας - ούτε το φυσικό σώμα, ούτε το αστρικό, ούτε το νοητικό. Το
καθένα από αυτά υποκρίνεται ότι είναι ο Εαυτός, προκειμένου να κερδίσει εκείνο
που θέλει. Αλλά εσείς πρέπει να τα γνωρίζετε όλα και να ξέρετε ότι είστε ο
κύριος τους.

Όταν υπάρχει κάποιο έργο που πρέπει να γίνει, το φυσικό σώμα
θέλει να αναπαυθεί, θέλει να πάει βόλτα, να φάει και να πιεί και ο άνθρωπος που
δεν γνωρίζει τον εαυτό του λέει: «Εγώ θέλω αυτά τα πράγματα και πρέπει να τα
κάνω.» Αλλά εκείνος που γνωρίζει λέει: «Αυτά τα θέλει εκείνο, όχι εγώ, και
πρέπει να περιμένει λίγο.» Συχνά όταν υπάρχει ευκαιρία να βοηθηθεί κάποιος, το
σώμα λέει: «Πόση φασαρία θα είναι για μένα. Ας το κάνει κάποιος άλλος.» Αλλά ο άνθρωπος
απαντάει στο σώμα του: «Δεν θα με εμποδίσεις εσύ να κάνω αγαθές πράξεις.»

Το σώμα είναι το ζώο
σας - το άλογο ,πάνω στο οποίο ιππεύετε. Γι' αυτό θα πρέπει να του φέρεστε
σωστά και να το φροντίζετε καλά. Δεν πρέπει να το καταπονείτε, οφείλετε να το τρέφετε
σωστά με καθαρή τροφή και νερό και να το διατηρείτε πάντα καθαρό ακόμη και από
το παραμικρό ίχνος βρωμιάς. Γιατί χωρίς ένα απολύτως καθαρό και υγιές σώμα δεν
μπορείτε να εκτελέσετε το δύσκολο έργο της προετοιμασίας σας, δεν μπορείτε να
αντέξετε την αδιάκοπη ένταση. Αλλά προσέχετε πάντα να είστε εσείς που ελέγχετε
το σώμα, όχι το σώμα που ελέγχει εσάς.

Το αστρικό σώμα έχει τις δικές του επιθυμίες - δεκάδες απ'
αυτές. Σας θέλει οργισμένους, να λέτε λόγια που πληγώνουν, να νιώθετε ζήλια, να
επιθυμείτε χρήματα, να φθονείτε τους άλλους για τα αποκτήματά τους, να πέφτετε
σε κατάθλιψη. Όλα αυτά και πολλά περισσότερα τα θέλει όχι γιατί επιθυμεί να σας
βλάψει, αλλά γιατί του αρέσουν οι βίαιοι κραδασμοί και η συνεχής αλλαγή τους.
Αλλά εσείς δεν θέλετε τίποτε από όλα αυτά, συνεπώς θα πρέπει να διακρίνετε
ανάμεσα στις δικές σας ανάγκες και σε εκείνες του σώματος.

Το νοητικό σας σώμα θέλει να θεωρεί υπερήφανα τον εαυτό του
σαν κάτι ξεχωριστό, να σκέφτεται πολύ για τον ίδιο και ελάχιστα για τους
άλλους. Ακόμη και όταν το στρέφετε μακριά από τα κοσμικά πράγματα, πάλι
προσπαθεί να σκεφτεί για τον εαυτό, να σας κάνει να σκεφτείτε τη δική πας
ΠΡΟΟΔΟ αντί να σκέφτεσθε το έργο του Διδασκάλου και πώς θα βοηθήσετε άλλους.
Όταν διαλογίζεστε θα προσπαθήσει να σας κάνει να σκεφτείτε τα πολλά και διάφορα
πράγματα που αυτό θέλει, αντί για κείνο που εσείς θέλετε. Δεν είστε ο νους σας,
αντιθέτως ο νους είναι δικός σας για να τον χρησιμοποιήσετε. Συνεπώς και εδώ
είναι ξανά αναγκαία η διάκριση. Θα πρέπει να βρίσκεστε σε συνεχή επιφυλακή,
διαφορετικά θα αποτύχετε.

Ανάμεσα στο σωστό και το λαθεμένο ο Αποκρυφισμός δεν κάνει
συμβιβασμούς. Οποιοδήποτε και αν είναι το κόστος, οφείλετε να κάνετε ό,τι είναι
σωστό και να αποφεύγετε ό,τι είναι λαθεμένο, αδιάφορο τι μπορεί να σκεφτεί ή να
πει ο αδαής. Θα πρέπει να μελετήσετε βαθιά τους κρυμμένους νόμους της φύσης και όταν τους
γνωρίσετε, να ρυθμίσετε τη ζωή σας σύμφωνα μ' αυτούς χρησιμοποιώντας πάντα τη
σκέψη και την κοινή λογική. Οφείλετε να κάνετε διάκριση ανάμεσα στο σημαντικό
και το ασήμαντο. Να είστε σταθεροί σαν βράχος σχετικά με το σωστό και το
λαθεμένο, αλλά πάντα υποχωρητικοί στους άλλους σε θέματα που είναι ασήμαντα.
Γιατί πρέπει πάντα να είστε ευγενικοί και στοργικοί, λογικοί και συμβιβαστικοί,
αφήνοντας και στους άλλους την ίδια πλήρη ελευθερία που χρειάζεστε εσείς οι
ίδιοι.

Προσπαθήστε να δείτε τι είναι αυτό που αξίζει να γίνει: και
να θυμάστε ότι δεν πρέπει να κρίνετε τα πράγματα από το μέγεθος τους. Κάτι
μικρό, που είναι άμεσα χρήσιμο στο έργο του Διδασκάλου, αξίζει πολύ περισσότερο
από κάτι μεγάλο που ο κόσμος θα αποκαλούσε καλό. θα πρέπει να διακρίνετε όχι
μόνο το χρήσιμο από το άχρηστο, αλλά και το περισσότερο από το λιγότερο
χρήσιμο. Το να προσφέρετε τροφή στους φτωχούς είναι ένα καλό, ευγενικό και χρήσιμο
έργο. Όμως το να τρέφετε την ψυχή τους είναι πιο ευγενικό και πιο χρήσιμο από
το να τρέφετε το σώμα τους. Ο κάθε πλούσιος μπορεί να θρέψει το σώμα, αλλά μόνο
εκείνοι που γνωρίζουν μπορούν να θρέψουν την ψυχή. Αν γνωρίζετε, είναι δικό σας
καθήκον να βοηθήσετε και άλλους να γνωρίσουν.

Όσο σοφοί και αν είστε ήδη, πάνω σε αυτή την Ατραπό έχετε
πολλά να μάθετε. Τόσα πολλά, ώστε και εδώ επίσης χρειάζεται η διάκριση και
πρέπει να σκεφτείτε προσεχτικά τι αξίζει να μάθετε. Κάθε γνώση είναι χρήσιμη
και κάποτε θα αποκτήσετε όλη τη γνώση. Αλλά όταν έχετε μόνο ένα μέρος της,
προσέξτε να είναι το πιο χρήσιμο μέρος. Ο Θεός είναι Σοφία όπως και Αγάπη όση
περισσότερη σοφία διαθέτετε, τόσο περισσότερο μπορείτε να Τον εκφράσετε. Να
μελετάτε, λοιπόν, αλλά μελετάτε πρώτα εκείνο που θα σας βοηθήσει περισσότερο να
βοηθήσετε άλλους. Να εργάζεστε υπομονετικά στις μελέτες σας, όχι για να σας
θεωρήσουν οι άνθρωποι σοφούς, ούτε για να νιώσετε την ευτυχία ότι είστε σοφοί,
αλλά γιατί μόνο ένας σοφός μπορεί να είναι σοφά χρήσιμος. Όσο κι αν επιθυμείτε
να βοηθήσετε, αν έχετε άγνοια, θα κάνετε περισσότερο κακό παρά καλό.

Οφείλετε να διακρίνετε ανάμεσα στο αληθινό και το ψεύτικο.
Πρέπει να μάθετε να είστε πάντα αληθινοί, στη σκέψη, στα λόγια και στις
πράξεις.

Πρώτα στη σκέψη. Και αυτό δεν είναι εύκολο, γιατί στον κόσμο
υπάρχουν πολλές αναληθείς σκέψεις, πολλές ανόητες δεισιδαιμονίες, και όποιος σκλαβώνεται απ αυτές δεν μπορεί να
προοδεύσει. Επομένως δεν θα πρέπει να υποστηρίζετε μια άποψη επειδή την
υποστηρίζουν πολλοί, ούτε επειδή επί αιώνες πίστευαν σ' αυτήν, ούτε επειδή
είναι γραμμένη σε κάποιο βιβλίο. Θα
πρέπει να σκεφτείτε οι ίδιοι το θέμα και να κρίνετε αν είναι λογικό και σωστό ή
όχι. Να θυμάστε ότι αν και χιλιάδες μπορεί να συμφωνούν για ένα θέμα, αν δεν
γνωρίζουν τίποτα γι’ αυτό, η γνώμη τους δεν έχει καμιά αξία. Εκείνος που θα
βαδίσει την Ατραπό Πρέπει να μάθει να σκέφτεται
μόνος του, γιατί η προκατάληψη είναι ένα από τα μεγαλύτερα κακά στον
κόσμο, ένα εμπόδιο από το οποίο πρέπει να απαλλαγείτε πλήρως.

Οι σκέψεις σας για τους άλλους πρέπει να είναι ειλικρινείς
δεν πρέπει να σκέφτεστε γι' αυτούς πράγματα που δεν ξέρετε. Μην υποθέτετε ότι
σας σκάφτονται συνεχώς. Αν ένα άτομο κάνει κάτι που νομίζετε ότι σας βλάπτει, ή
λέει κάτι που νομίζετε ότι σας αφορά, μην σκέφτεστε αμέσως: «Θέλει να με βλάψει.»
Το πιθανότερο είναι ότι δεν σας σκέφτεται καθόλου, γιατί η κάθε ψυχή έχει τα
δικά της προβλήματα και οι σκέψεις της περιστρέφονται κυρίως γύρω από τον εαυτό
της. Αν κάποιο άτομο σας μιλήσει οργισμένα, μην σκεφτείτε: «Με μισεί, θέλει να
με πληγώσει.» Πιθανότατα κάποιος άλλος ή κάτι άλλο τον εξόργισε και επειδή
συνέβη να συναντήσει εσάς, έστρεψε την οργή του επάνω σας. Φέρεται απλώς
ανόητα, γιατί η οργή είναι μια ανοησία. Αλλά εσείς δεν θα πρέπει εξαιτίας αυτού
να σκεφτείτε άσχημα για τον άλλον.

Όταν θα γίνετε μαθητής του Διδασκάλου, θα μπορείτε να
ελέγχετε την αλήθεια της σκέψης σας τοποθετώντας την δίπλα στη δική Του. Γιατί
ο μαθητής είναι ένα με το Διδάσκαλο του και το μόνο που χρειάζεται είναι να
ενώσει τη σκέψη του με τη σκέψη του Διδασκάλου για να δει αμέσως αν συμφωνεί.
Αν δεν συμφωνεί, τότε είναι λαθεμένη και την αλλάζει αυτομάτως, γιατί η σκέψη
του Διδασκάλου είναι τέλεια, επειδή Αυτός γνωρίζει τα πάντα. Εκείνοι που δεν
έχουν γίνει ακόμη δεκτοί σαν μαθητές, δεν μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο. Αλλά
μπορούν να βοηθηθούν πολύ, αν συχνά σταματούν και αναρωτιούνται: «Τι θα σκεφτόταν
ο Διδάσκαλος γι' αυτό;» Γιατί ποτέ δεν πρέπει να λέτε ή να σκέφτεστε κάτι, το
οποίο δεν μπορείτε να φανταστείτε ότι θα το έλεγε ή θα το σκεφτόταν ο
Διδάσκαλος.

Θα πρέπει να είστε ειλικρινής και στην ομιλία σας - ακριβείς
και χωρίς υπερβολές. Ποτέ μην αποδίδετε κίνητρα σε άλλον` μόνο ο Διδάσκαλος του
γνωρίζει τις σκέψεις του, και μπορεί να δρα από λόγους που δεν πέρασαν ποτέ από
το νου σας. Αν ακούτε διάφορες φήμες εναντίον κάποιου, μην τις επαναλαμβάνετε`
ίσως να μην είναι αληθινές. Αλλά ακόμη και αν αληθεύουν, είναι πιο ευγενικό να
μην πείτε τίποτα. Να σκέφτεσθε καλά πριν μιλήσετε, έτσι ώστε να μην πέσετε σε
ανακρίβειες.

Να είστε ειλικρινείς στην πράξη. Ποτέ μην υποκρίνεστε ότι
είστε κάτι διαφορετικό, γιατί κάθε υποκρισία είναι ένα εμπόδιο στο αγνό φως της
αλήθειας, το οποίο πρέπει να λάμπει μέσα σας όπως το ηλιόφως λάμπει μέσα από
ένα καθαρό γυαλί.

Οφείλετε να διακρίνετε ανάμεσα στο ιδιοτελές και το
ανιδιοτελές. Γιατί η ιδιοτέλεια έχει πολλές μορφές και όταν νομίζετε ότι
νικήσατε ολοκληρωτικά μια απ' αυτές, προβάλλει με μια άλλη ακόμη πιο δυνατή.
Ωστόσο βαθμιαία θα γεμίσετε τόσο πολύ από σκέψεις για το πώς να βοηθήσετε τους
άλλους, ώστε δεν θα υπάρχει χώρος ούτε χρόνος για καμία σκέψη σχετικά με τον
εαυτό σας.

Οφείλετε να διακρίνετε και με έναν άλλο τρόπο. Μάθετε
να διακρίνετε τον θεό στον καθένα και στο καθετί, αδιάφορο από το πόσο κακός
είναι ή φαίνεται επιφανειακά ότι είναι. Μπορείτε να βοηθήσετε τον αδελφό σας
μέσω του κοινού που έχετε μαζί του και αυτό το κοινό είναι η Θεία Ζωή. Μάθετε
πώς να την αφυπνίζετε μέσα του, μάθετε πώς να την επικαλείσθε, έτσι ώστε να
σώσετε τον αδελφό σας από το λάθος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Αυτά δεν είναι δικά μου λόγια` είναι τα

Τέσσερις προϋποθέσεις υπάρχουν γι' αυτή την Ατραπό:

Διάκριση

Έλλειψη επιθυμιών

Αγαθή συμπεριφορά

Αγάπη

Θα προσπαθήσω να σας περιγράψω ό,τι μου είπε ο Διδάσκαλος για το καθένα από αυτά



ΔΙΑΚΡΙΣΗ

Η πρώτη προϋπόθεση είναι η

Σε ολόκληρο τον κόσμο υπάρχουν μόνο δυο είδη ανθρώπων - εκείνοι που γνωρίζουν και εκείνοι που δεν γνωρίζουν. Και ακριβώς αυτή η γνώση είναι το σημαντικό. Το ποια είναι η θρησκεία του ατόμου ή σε ποια φυλή ανήκει δεν είναι πράγματα σημαντικά. Εκείνο που έχει σημασία είναι η γνώση - η γνώση του σχεδίου του Θεού για τους ανθρώπους. Γιατί ο Θεός έχει ένα σχέδιο, και το σχέδιο αυτό είναι η εξέλιξη. Από τη στιγμή που ο άνθρωπος το κατανοήσει και το γνωρίσει πραγματικά, δεν μπορεί να μην εργάζεται γι αυτό και να μην ταυτίζεται μαζί του, επειδή είναι υπερβολικά ένδοξο και όμορφο. Έτσι, λοιπόν, επειδή γνωρίζει, βρίσκεται στο πλευρό του Θεού, υπερασπιζόμενος το καλό και αντιστεκόμενος στο κακό, εργαζόμενος για την εξέλιξη και όχι για ιδιοτελείς σκοπούς.

Αν βρίσκεται στο πλευρό του Θεού, τότε είναι ένα μαζί μας και δεν έχει καμιά σημασία αν αποκαλεί τον εαυτό του Ινδουιστή, Βουδιστή, Χριστιανό ή Μουσουλμάνο, αν είναι Ινδός ή Άγγλος, Κινέζος ή Ρώσος. Εκείνοι που βρίσκονται στο πλευρό Του, γνωρίζουν γιατί βρίσκονται εκεί και τι πρέπει να κάνουν και προσπαθούν να το κάνουν. Όλοι οι άλλοι δεν γνωρίζουν ακόμη τι θα έπρεπε να κάνουν, γι αυτό και συχνά φέρονται α-νόητα και προσπαθούν να επινοήσουν δικούς τους τρόπους που νομίζουν ότι θα είναι ευχάριστοι για τους ίδιους, χωρίς να κατανοούν ότι όλοι είναι ένα και, συνεπώς, μόνο εκείνο που επιθυμεί ο Ένας μπορεί να είναι αληθινά ευχάριστο για όλους. Αυτοί ακολουθούν το απατηλό, αντί για το πραγματικό. Αν δεν μάθουν να διακρίνουν ανάμεσα στα δυο, δεν μπορούν να τοποθετηθούν στο πλευρό του Θεού. Επομένως η διάκριση αυτή είναι το πρώτο βήμα.

Αλλά ακόμη και όταν έχετε κάνει την επιλογή σας, πρέπει να θυμάστε ότι ανάμεσα στο πραγματικό και το απατηλό υπάρχουν πολλές ποικιλίες και μια διάκριση είναι επίσης απαραίτητη ανάμεσα στο σωστό και το λαθεμένο, το σημαντικό και το ασήμαντο, το χρήσιμο και το άχρηστο, το αληθινό και το ψεύτικο, το ιδιοτελές και το ανιδιοτελές.

Ανάμεσα στο σωστό και το λαθεμένο δεν θα είναι δύσκολο να διαλέξετε, γιατί εκείνοι που επιθυμούν να ακολουθήσουν το Διδάσκαλο έχουν ήδη αποφασίσει να κάνουν πάση θυσία το σωστό. Αλλά το σώμα και ο άνθρωπος είναι δυο ξεχωριστά πράγματα και η θέληση του ανθρώπου δεν είναι πάντα ίδια με τη θέληση του σώματος. Όταν το σώμα σας επιθυμεί κάτι, σταματήστε και σκεφτείτε αν εσείς πραγματικά το επιθυμείτε. Γιατί εσείς είστε ο Θεός και θέλετε μόνο ό,τι θέλει ο Θεός. Αλλά θα πρέπει να ψάξετε βαθιά μέσα σας για να βρείτε τον Θεό και να ακούσετε τη φωνή Του, που είναι η δική σας φωνή. Μην μπερδεύετε το σώμα σας με τον εαυτό σας - ούτε το φυσικό σώμα, ούτε το αστρικό, ούτε το νοητικό. Το καθένα από αυτά υποκρίνεται ότι είναι ο Εαυτός, προκειμένου να κερδίσει εκείνο που θέλει. Αλλά εσείς πρέπει να τα γνωρίζετε όλα και να ξέρετε ότι είστε ο κύριος τους.

Όταν υπάρχει κάποιο έργο που πρέπει να γίνει, το φυσικό σώμα θέλει να αναπαυθεί, θέλει να πάει βόλτα, να φάει και να πιεί και ο άνθρωπος που δεν γνωρίζει τον εαυτό του λέει: «Εγώ θέλω αυτά τα πράγματα και πρέπει να τα κάνω.» Αλλά εκείνος που γνωρίζει λέει: «Αυτά τα θέλει εκείνο, όχι εγώ, και πρέπει να περιμένει λίγο.» Συχνά όταν υπάρχει ευκαιρία να βοηθηθεί κάποιος, το σώμα λέει: «Πόση φασαρία θα είναι για μένα. Ας το κάνει κάποιος άλλος.» Αλλά ο άνθρωπος απαντάει στο σώμα του: «Δεν θα με εμποδίσεις εσύ να κάνω αγαθές πράξεις.»



Το αστρικό σώμα έχει τις δικές του επιθυμίες - δεκάδες απ' αυτές. Σας θέλει οργισμένους, να λέτε λόγια που πληγώνουν, να νιώθετε ζήλια, να επιθυμείτε χρήματα, να φθονείτε τους άλλους για τα αποκτήματά τους, να πέφτετε σε κατάθλιψη. Όλα αυτά και πολλά περισσότερα τα θέλει όχι γιατί επιθυμεί να σας βλάψει, αλλά γιατί του αρέσουν οι βίαιοι κραδασμοί και η συνεχής αλλαγή τους. Αλλά εσείς δεν θέλετε τίποτε από όλα αυτά, συνεπώς θα πρέπει να διακρίνετε ανάμεσα στις δικές σας ανάγκες και σε εκείνες του σώματος.

Το νοητικό σας σώμα θέλει να θεωρεί υπερήφανα τον εαυτό του σαν κάτι ξεχωριστό, να σκέφτεται πολύ για τον ίδιο και ελάχιστα για τους άλλους. Ακόμη και όταν το στρέφετε μακριά από τα κοσμικά πράγματα, πάλι προσπαθεί να σκεφτεί για τον εαυτό, να σας κάνει να σκεφτείτε τη δική πας ΠΡΟΟΔΟ αντί να σκέφτεσθε το έργο του Διδασκάλου και πώς θα βοηθήσετε άλλους. Όταν διαλογίζεστε θα προσπαθήσει να σας κάνει να σκεφτείτε τα πολλά και διάφορα πράγματα που αυτό θέλει, αντί για κείνο που εσείς θέλετε. Δεν είστε ο νους σας, αντιθέτως ο νους είναι δικός σας για να τον χρησιμοποιήσετε. Συνεπώς και εδώ είναι ξανά αναγκαία η διάκριση. Θα πρέπει να βρίσκεστε σε συνεχή επιφυλακή, διαφορετικά θα αποτύχετε.

Ανάμεσα στο σωστό και το λαθεμένο ο Αποκρυφισμός δεν κάνει συμβιβασμούς. Οποιοδήποτε και αν είναι το κόστος, οφείλετε να κάνετε ό,τι είναι σωστό και να αποφεύγετε ό,τι είναι λαθεμένο, αδιάφορο τι μπορεί να σκεφτεί ή να πει ο αδαής. Θα πρέπει να μελετήσετε βαθιά τους κρυμμένους

Προσπαθήστε να δείτε τι είναι αυτό που αξίζει να γίνει: και να θυμάστε ότι δεν πρέπει να κρίνετε τα πράγματα από το μέγεθος τους. Κάτι μικρό, που είναι άμεσα χρήσιμο στο έργο του Διδασκάλου, αξίζει πολύ περισσότερο από κάτι μεγάλο που ο κόσμος θα αποκαλούσε καλό. θα πρέπει να διακρίνετε όχι μόνο το χρήσιμο από το άχρηστο, αλλά και το περισσότερο από το λιγότερο χρήσιμο. Το να προσφέρετε τροφή στους φτωχούς είναι ένα καλό, ευγενικό και χρήσιμο έργο. Όμως το να τρέφετε την ψυχή τους είναι πιο ευγενικό και πιο χρήσιμο από το να τρέφετε το σώμα τους. Ο κάθε πλούσιος μπορεί να θρέψει το σώμα, αλλά μόνο εκείνοι που γνωρίζουν μπορούν να θρέψουν την ψυχή. Αν γνωρίζετε, είναι δικό σας καθήκον να βοηθήσετε και άλλους να γνωρίσουν.

Όσο σοφοί και αν είστε ήδη, πάνω σε αυτή την Ατραπό έχετε πολλά να μάθετε. Τόσα πολλά, ώστε και εδώ επίσης χρειάζεται η διάκριση και πρέπει να σκεφτείτε προσεχτικά τι αξίζει να μάθετε. Κάθε γνώση είναι χρήσιμη και κάποτε θα αποκτήσετε όλη τη γνώση. Αλλά όταν έχετε μόνο ένα μέρος της, προσέξτε να είναι το πιο χρήσιμο μέρος. Ο Θεός είναι Σοφία όπως και Αγάπη όση περισσότερη σοφία διαθέτετε, τόσο περισσότερο μπορείτε να Τον εκφράσετε. Να μελετάτε, λοιπόν, αλλά μελετάτε πρώτα εκείνο που θα σας βοηθήσει περισσότερο να βοηθήσετε άλλους. Να εργάζεστε υπομονετικά στις μελέτες σας, όχι για να σας θεωρήσουν οι άνθρωποι σοφούς, ούτε για να νιώσετε την ευτυχία ότι είστε σοφοί, αλλά γιατί μόνο ένας σοφός μπορεί να είναι σοφά χρήσιμος. Όσο κι αν επιθυμείτε να βοηθήσετε, αν έχετε άγνοια, θα κάνετε περισσότερο κακό παρά καλό.

Οφείλετε να διακρίνετε ανάμεσα στο αληθινό και το ψεύτικο. Πρέπει να μάθετε να είστε πάντα αληθινοί, στη σκέψη, στα λόγια και στις πράξεις.

Πρώτα στη σκέψη. Και αυτό δεν είναι εύκολο, γιατί στον κόσμο υπάρχουν πολλές αναληθείς σκέψεις, πολλές ανόητες δεισιδαιμονίες, και όποιος

Οι σκέψεις σας για τους άλλους πρέπει να είναι ειλικρινείς δεν πρέπει να σκέφτεστε γι' αυτούς πράγματα που δεν ξέρετε. Μην υποθέτετε ότι σας σκάφτονται συνεχώς. Αν ένα άτομο κάνει κάτι που νομίζετε ότι σας βλάπτει, ή λέει κάτι που νομίζετε ότι σας αφορά, μην σκέφτεστε αμέσως: «Θέλει να με βλάψει.» Το πιθανότερο είναι ότι δεν σας σκέφτεται καθόλου, γιατί η κάθε ψυχή έχει τα δικά της προβλήματα και οι σκέψεις της περιστρέφονται κυρίως γύρω από τον εαυτό της. Αν κάποιο άτομο σας μιλήσει οργισμένα, μην σκεφτείτε: «Με μισεί, θέλει να με πληγώσει.» Πιθανότατα κάποιος άλλος ή κάτι άλλο τον εξόργισε και επειδή συνέβη να συναντήσει εσάς, έστρεψε την οργή του επάνω σας. Φέρεται απλώς ανόητα, γιατί η οργή είναι μια ανοησία. Αλλά εσείς δεν θα πρέπει εξαιτίας αυτού να σκεφτείτε άσχημα για τον άλλον.

Όταν θα γίνετε μαθητής του Διδασκάλου, θα μπορείτε να ελέγχετε την αλήθεια της σκέψης σας τοποθετώντας την δίπλα στη δική Του. Γιατί ο μαθητής είναι ένα με το Διδάσκαλο του και το μόνο που χρειάζεται είναι να ενώσει τη σκέψη του με τη σκέψη του Διδασκάλου για να δει αμέσως αν συμφωνεί. Αν δεν συμφωνεί, τότε είναι λαθεμένη και την αλλάζει αυτομάτως, γιατί η σκέψη του Διδασκάλου είναι τέλεια, επειδή Αυτός γνωρίζει τα πάντα. Εκείνοι που δεν έχουν γίνει ακόμη δεκτοί σαν μαθητές, δεν μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο. Αλλά μπορούν να βοηθηθούν πολύ, αν συχνά σταματούν και αναρωτιούνται: «Τι θα σκεφτόταν ο Διδάσκαλος γι' αυτό;» Γιατί ποτέ δεν πρέπει να λέτε ή να σκέφτεστε κάτι, το οποίο δεν μπορείτε να φανταστείτε ότι θα το έλεγε ή θα το σκεφτόταν ο Διδάσκαλος.

Θα πρέπει να είστε ειλικρινής και στην ομιλία σας - ακριβείς και χωρίς υπερβολές. Ποτέ μην αποδίδετε κίνητρα σε άλλον` μόνο ο Διδάσκαλος του γνωρίζει τις σκέψεις του, και μπορεί να δρα από λόγους που δεν πέρασαν ποτέ από το νου σας. Αν ακούτε διάφορες φήμες εναντίον κάποιου, μην τις επαναλαμβάνετε` ίσως να μην είναι αληθινές. Αλλά ακόμη και αν αληθεύουν, είναι πιο ευγενικό να μην πείτε τίποτα. Να σκέφτεσθε καλά πριν μιλήσετε, έτσι ώστε να μην πέσετε σε ανακρίβειες.

Να είστε ειλικρινείς στην πράξη. Ποτέ μην υποκρίνεστε ότι είστε κάτι διαφορετικό, γιατί κάθε υποκρισία είναι ένα εμπόδιο στο αγνό φως της αλήθειας, το οποίο πρέπει να λάμπει μέσα σας όπως το ηλιόφως λάμπει μέσα από ένα καθαρό γυαλί.

Οφείλετε να διακρίνετε ανάμεσα στο ιδιοτελές και το ανιδιοτελές. Γιατί η ιδιοτέλεια έχει πολλές μορφές και όταν νομίζετε ότι νικήσατε ολοκληρωτικά μια απ' αυτές, προβάλλει με μια άλλη ακόμη πιο δυνατή. Ωστόσο βαθμιαία θα γεμίσετε τόσο πολύ από σκέψεις για το πώς να βοηθήσετε τους άλλους, ώστε δεν θα υπάρχει χώρος ούτε χρόνος για καμία σκέψη σχετικά με τον εαυτό σας.
Οφείλετε να διακρίνετε και με έναν άλλο τρόπο. Μάθετε να διακρίνετε τον θεό στον καθένα και στο καθετί, αδιάφορο από το πόσο κακός είναι ή φαίνεται επιφανειακά ότι είναι. Μπορείτε να βοηθήσετε τον αδελφό σας μέσω του κοινού που έχετε μαζί του και αυτό το κοινό είναι η Θεία Ζωή. Μάθετε πώς να την αφυπνίζετε μέσα του, μάθετε πώς να την επικαλείσθε, έτσι ώστε να σώσετε τον αδελφό σας από το λάθος.

ΕΛΛΕΙΨΗ ΕΠΙΘΥΜΙΩΝ

Υπάρχουν πολλοί για τους οποίους η Προϋπόθεση της Έλλειψης
Επιθυμιών είναι πολύ δύσκολη, επειδή νομίζουν ότι είναι οι επιθυμίες τους -
νομίζουν ότι αν τους αφαιρεθούν οι χαρακτηριστικές επιθυμίες, οι συμπάθειες και
οι αντιπάθειες τους, τότε δεν θα μείνει εαυτός. Αλλά έτσι σκέφτονται μόνο όσοι
δεν έχουν δει το Διδάσκαλο. Μέσα στο φως της θείας Παρουσίας Του όλες οι
επιθυμίες σβήνουν, εκτός από την επιθυμία να γίνουμε όμοιοι με Κείνον. Αλλά και
πριν να έχετε την ευτυχία να Τον συναντήσετε πρόσωπο με πρόσωπο, μπορείτε να
φθάσετε στην κατάσταση της έλλειψης επιθυμιών, αν το θελήσετε. Η διάκριση σάς
έχει ήδη δείξει ότι τα πράγματα τα οποία επιθυμούν οι περισσότεροι άνθρωποι
-όπως πλούτος και δύναμη- δεν έχουν καμιά αξία. Όταν αυτό το νιώσετε πραγματικά
και όχι απλώς το επαναλαμβάνετε, τότε όλες οι επιθυμίες γι' αυτά τα πράγματα
παύουν.

Μέχρι εδώ όλα είναι απλά, το μόνο που χρειάζεται είναι να
κατανοήσετε. Αλλά υπάρχουν μερικοί που εγκαταλείπουν την αναζήτηση γήινων
επιδιώξεων μόνο και μόνο για να κερδίσουν τον ουρανό, ή να φθάσουν στην
προσωπική απελευθέρωση από την επαναγέννηση. Δεν πρέπει να πέσετε σε αυτό το
λάθος. Αν έχετε ξεχάσει πλήρως τον εαυτό, δεν μπορείτε να σκέφτεσθε το πότε θα
ελευθερωθεί ο εαυτός, ή σε τι είδους ουρανό θα πάει. Να θυμάστε ότι όλες οι
ιδιοτελείς επιθυμίες δεσμεύουν, οσοδήποτε ανώτερο και αν είναι το αντικείμενό
τους. Και μέχρι να απαλλαγείτε από αυτές, δεν είστε απολύτως ελεύθεροι να
αφοσιωθείτε στο έργο του Διδασκάλου.

Όταν όλες οι επιθυμίες του εαυτού έχουν εξαφανιστεί, ίσως να
υπάρχει ακόμη η επιθυμία να δείτε το αποτέλεσμα του έργου σας. Αν βοηθήσατε
κάποιον, θέλετε να δείτε πόσο πολύ τον βοηθήσατε. Ίσως μάλιστα και να θέλετε να
το δει και ο ίδιος και να νιώσει ευγνωμοσύνη. Αλλά και αυτό είναι επίσης μια
επιθυμία, και είναι επίσης έλλειψη εμπιστοσύνης. Όταν βάζετε τη δύναμή σας για
να βοηθήσετε, θα πρέπει να υπάρξει αποτέλεσμα, είτε το βλέπετε είτε όχι. Αν
γνωρίζετε το Νόμο, θα ξέρετε ότι έτσι είναι. Συνεπώς πρέπει να κάνετε το σωστό
για χάρη του σωστού, όχι με την ελπίδα της ανταμοιβής. Πρέπει να εργάζεστε για
χάρη του έργου, όχι με την ελπίδα να δείτε το αποτέλεσμα. Πρέπει να αφιερώνεστε
στην υπηρεσία του κόσμου επειδή τον αγαπάτε και δεν μπορείτε να κάνετε
διαφορετικά.

Μην έχετε καμιά επιθυμία για την απόκτηση ψυχικών δυνάμεων.
Θα έλθουν όταν ο Διδάσκαλος θεωρήσει ότι είναι η καλύτερη στιγμή για να τις
αποκτήσετε. Η πρόωρη και αναγκαστική τους εμφάνιση συχνά φέρνει μαζί της πολλά
προβλήματα. Ο κάτοχος τους παραπλανάται από πονηρά πνεύματα της φύσης, ή
γίνεται αλαζόνας και νομίζει ότι δεν μπορεί να κάνει λάθος. Και σε πολλές
περιπτώσεις ο χρόνος και η δύναμη που χρειάζονται για την απόκτησή τους θα
μπορούσαν να αφιερωθούν στην εργασία για τους άλλους. Αυτές θα έλθουν με την
πορεία της ανάπτυξης- πρέπει να έλθουν. Και αν ο Διδάσκαλος νομίζει ότι θα ήταν
χρήσιμο για σας να τις αποκτήσετε πιο σύντομα, θα σας πει πώς να τις αναπτύξετε
με ασφάλεια. Μέχρι τότε, είστε καλύτερα χωρίς αυτές.

Επίσης πρέπει να προσέχετε απέναντι σε ορισμένες μικρότερες
επιθυμίες που είναι συνηθισμένες στην καθημερινή ζωή. Ποτέ μην επιθυμείτε να
διακρίνεστε ή να φαίνεστε έξυπνοι. Μην επιθυμείτε να μιλάτε. Είναι καλό να
μιλάτε λίγο, ακόμη καλύτερο να μην λέτε τίποτα, εκτός και είστε απολύτως
σίγουροι ότι αυτό που θέλετε να πείτε είναι αληθινό, ευγενικό και επιβοηθητικό.
Πριν μιλήσετε, σκεφτείτε προσεχτικά αν ό,τι πρόκειται να πείτε διαθέτει αυτές
τις τρεις ιδιότητες. Αν δεν τις διαθέτει, μην το πείτε.

Είναι καλό να συνηθίσετε ακόμη και τώρα να σκέφτεσθε
προσεχτικά πριν μιλήσετε. Γιατί όταν θα φθάσετε στη Μύηση θα πρέπει να
προσέχετε την κάθε σας λέξη, έτσι ώστε να μην πείτε κάτι που δεν πρέπει να
ειπωθεί. Μεγάλο μέρος της κοινής ομιλίας είναι περιττό και ανόητο και, όταν
πρόκειται για κουτσομπολιό, είναι και κακόβουλο. Γι αυτό συνηθίστε να ακούτε μάλλον,
παρά να μιλάτε` μην εκφέρετε γνώμη, αν δεν σας το ζητούν άμεσα. Μια άλλη
διατύπωση των Προϋποθέσεων είναι η εξής: να γνωρίζεις, να τολμάς, να θέλεις και
να σιωπάς. Και η τελευταία από τις τέσσερις είναι η πιο δύσκολη απ' όλες.

Μια άλλη συνηθισμένη επιθυμία την οποία πρέπει να ελέγξετε
με αυστηρότητα είναι η επιθυμία να ανακατεύεστε στις υποθέσεις των άλλων. Το τι
κάνει, λέει ή πιστεύει κάποιος άλλος, δεν είναι δική σας δουλειά και πρέπει να
μάθετε να τον αφήνετε εντελώς μόνο του. Έχει απόλυτο δικαίωμα στην ελεύθερη
σκέψη, ομιλία και δράση, στο βαθμό που δεν παρεμποδίζει κάποιον άλλο. Εσείς ο
ίδιος διεκδικείτε την ελευθερία να κάνετε ό,τι νομίζετε σωστό. Πρέπει να
επιτρέπετε την ίδια ελευθερία και στους άλλους και όταν την εξασκούν, δεν έχετε
δικαίωμα να τους κρίνετε.

Αν νομίζετε ότι κάνουν λάθος και μπορείτε να βρείτε την
ευκαιρία μιας ιδιωτικής και πολύ ευγενικής συνομιλίας, όπου θα τους πείτε γιατί
νομίζετε κάτι τέτοιο, πιθανόν να μπορέσετε να τους πείσετε. Αλλά υπάρχουν
πολλές περιπτώσεις στις οποίες ακόμη και αυτό θα ήταν μια ακατάλληλη παρέμβαση.
Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να σχολιάσετε σε τρίτο άτομο το θέμα, γιατί αυτή
είναι μια υπερβολικά κακόβουλη πράξη. Αν βλέπετε μια περίπτωση σκληρότητας
απέναντι σε ένα παιδί ή ένα ζώο, είναι καθήκον σας να επέμβετε. Αν δείτε
κάποιον να παραβαίνει τους νόμους της χώρας, θα πρέπει να ειδοποιήσετε τις
αρχές. Αν έχετε αναλάβει την ευθύνη κάποιου άλλου ατόμου προκειμένου το
διδάξετε, ίσως είναι καθήκον σας του μιλήσετε ευγενικά για τα λάθη του. Εκτός
από τις περιπτώσεις αυτές, κοιτάτε τη δουλειά σας και να μάθετε την αρετή της
σιωπής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

back to top